Jump to content

camotelt


The Kid

Recommended Posts

Er poenget bare å få kamuflasje, eller skal det også brukes som beskyttelse mot elementene ?

Dersom kamuflasje er målet, kan du like godt investere i ett kamonett. Sjekk her :

http://www.forsvarsbrukt.no/shopdisplayproducts.asp?id=121&cat=KAMUFLASJE

Du får 5 nett for prisen av ett sånn "telt".

Telt er bedre når det regner og blåser, desuten blir det mindre vitring.

På rev duger nett for dårlig, men på fugl er det sikkert ok.

Jeg bruker en colleman propanovn i teltet når det er surt, da kan en sitte leeenge. :)

Har hatt rev på få meter uten at den har merka noe, men da hadde teltet stått et par uker.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en slik camo-stol, og synes egentlig den er ganske genial! :D

Kommer i en sekk med skulderstropper så du kan bære det som en ryggsekk, og det er kjempelett å sette opp! Man åpner bare stolen, setter seg ned, og trekker teltet frem over deg, så er du klar! :)

Har brukt den mest til foto frem til nå, og det er god plass til et stativ med en 300mm f2,8 på toppen.

På gåsejakt ble det litt i minste laget om man skal manøvrere ei lang hagle inne i teltet, men ikke verre en at det går.

Jeg kjøpte mitt fra cabelas, men ser at de har blitt ganske billige her hjemme også nå, så nå blir det nok like billig å handle i den lokale sjappa. (ferdig pris fra cabelas kom på 700-og noe inkl frakt)

 

Ellers kjøpte jeg nettopp det teltet som de selger på netthandelen for tiden... gjorde et meget godt kjøp der, og teltet ser veldig praktisk ut! Kan anbefales om du ikke plent vil ha med innebygget stol!

Netthandel-teltet er en del større og har mange smarte åpninger.

 

*edit*

 

Det gikk nettopp et slikt telt på netthandelen for 360 kr!! Det er BILLIG!! :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...