Jump to content

7-08 rem. Praktisk bruk.


hillbilli77

Recommended Posts

Hei.Har kjøpt en Remington model 7 i 7-08 rem.Er veldig innteresert i å høre fra noen som har skutt ELG med dette kaliberet da jeg aldri har brukt det før,for eksempel sammenlignet med andre kaliber ,skuddtegn,ev.fluktavstand,PATRONER,fabrikat,avstand etc,etc.Er takknemmelig for ALLE svar.God helg og skitt jakt.

Link to comment
Share on other sites

Hei.Har kjøpt en Remington model 7 i 7-08 rem.Er veldig innteresert i å høre fra noen som har skutt ELG med dette kaliberet da jeg aldri har brukt det før,for eksempel sammenlignet med andre kaliber ,skuddtegn,ev.fluktavstand,PATRONER,fabrikat,avstand etc,etc.Er takknemmelig for ALLE svar.God helg og skitt jakt.

 

Har skutt 3 elger med 7*57R som yter akkurat likt 7-08. Resultatet er akkurat som forventet. Samtlige døde på lik linje med de jeg har skutt med 260rem, 30-06. 358Win.

 

Den er bedre enn 6,5mm men blir aldri en 375 HH.

 

Kulevalg er viktigere enn kalibervalg.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke skutt elg med den, men knerta noen hjort og gris med 140grs Tonheim. Denne er jo ikke lengre tilgjengelig men kan vel sammenliknes mye med tsx. Største grisen var vel tett oppunder 200kg. Tok den litt høyt og langt fremme så kula tok ikke bogplata på sitt tykkeste og ble dermed gjennomskutt, men den ble på plassen. Skutt en på 160kg med rent bogskudd og da satt kula i skinnet utenfor bogplata (panseret).

 

Har senere brukt 140grs nosler ab på hjort hvilket alltid har gitt gjennomskudd og fint resultat.

 

Jeg hadde ikke kvidd meg for å bruke noen av de to på elgen heller :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...