Jump to content

Ekstra magasin til halvautomat hagle


jakteren

Recommended Posts

@wheelgunner686: Nå gjeldt vel forbudet bruk av rullebrett, ikke eiendom. Forøvrig var ikke min intensjon å slenge dritt, men å påpeke et prinsipp som burde vært utfordret rettslig. Jeg kan faktisk ikke få meg til å tro at de som utformet forskriften bevisst formulerte seg slik for å skape kriminelle, og jeg har såpass tro på rettssystemet vårt at jeg regner med at hvis dette blir prøvd vil vi få en revisjon av forskriften.

Link to comment
Share on other sites

@wheelgunner686: Nå gjeldt vel forbudet bruk av rullebrett, ikke eiendom.
Det er korrekt, men prinsippet er det samme; noe som var tillatt ble forbudt. Grunnen til at det ikke ble forbudt å eie var nok at da kunne staten komme i erstatningsansvar, ikke fordi det ville vært tilbakevirkende kraft. Tilsvarende med diverse våpentyper som nå ikke lenger er tilatt omsatt.

 

Forøvrig var ikke min intensjon å slenge dritt, men å påpeke et prinsipp som burde vært utfordret rettslig. Jeg kan faktisk ikke få meg til å tro at de som utformet forskriften bevisst formulerte seg slik for å skape kriminelle, og jeg har såpass tro på rettssystemet vårt at jeg regner med at hvis dette blir prøvd vil vi få en revisjon av forskriften.
Det er jeg også enig i, og som sagt kan det være mange grunner til at man får unntak for ting man allerede eier. Men det er fremdeles ikke forbudet mot tilbakevirkende kraft som er årsaken til at man får beholde ting som det ikke lenger er lov å anskaffe.
Link to comment
Share on other sites

@highpower

du har en fullstendig feilaktig oppfatning av hva "tilbakevirkende kraft" betyr, det betyr overhodet ikke at staten ikke kan forby nye ting, det betyr bare at du ikke kan bli straffet for noe du har gjort FØR forbudet ble vedtatt.

om man fortsetter å eie en ulovlig gjenstand etter forbudet, så har det ingenting med "tilbakevirkende kraft" å gjøre.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...