Jump to content

Sikring på SP01 Shadow faller av


LilleBjørn

Recommended Posts

Hei, jeg fikk nettop tilbake min Sp01 Shadow fra en (klåfingret)venn som har lånt den og muligens ødelagt den med å plukke den fra hverandre og sette den delvis sammen igjen.

 

Problemet er at høyre sikringsfløy nå er løs når våpenet står på usikret og jeg frykter at denne fløya skal dette av under ild. Hvordan skal denne egentlig være festet og er det noe jeg kan gjøre? Eller må jeg sende den inn til børsis?

Link to comment
Share on other sites

Omtales i gamle "Våpenjournalen" som "Djevelpilen", også omtalt i "Sproing-å-faen!"-artikkelen. Dvs deler som havner i geostasjonær bane hvis man ikke følger med ved demontering.

 

Kan anbefale denne boka:

http://www.amazon.com/Digest-Automatic-Pistols-Assembly-Disassembly/dp/0896894738

 

Libris har den også:

http://www.adlibris.com/no/product.aspx?isbn=0896894738

 

Øivind

Link to comment
Share on other sites

Tror det var i 2008 jeg kjøpte meg Shadow. Første gangen jeg demonterte den, hørte jeg at noe spratt bortover gulvet. Kunne ikke se at noe manglet heller. Men fant det ut når sikringshendelen på høyre side ikke ville sitte fast etter montering. Utrolig nok fant jeg en liten stålbit på gulvet, snakker tross alt om laderommet med litt kruttkorn og rester av brukte tennhetter på gulvet i kroker og kriker. Den smatt på plass forann en liten fjær som skulle ligge an mot sikringshendelen.

 

Fra da har jeg demontert nye håndvåpen inni et hvitt putevar ... :lol:

 

Nå er Shadow'n solgt men man lærer jo noe av sånne opplevelser :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nå tatt pistolen frahverandre og sett at del 59 og 31 nå mangler, har funnet dem på pvas sin nettside til den nette pris av 35kr. Men der er det ikke nevnt om det er høyre eller venstre "Djevelpil" som er til salgs. Vet dere om det er "Djevelpil type enhets" eller om de for å påføre meg max fustrasjon er ulike for høyre/venstre? Alle som har peiling hos PVAS er visst på EM til over helgen.

 

Angående alder er denne shadow'n kjøpt ny i 2011, og den har utfresninger for djevelpil og fjær både på høyre og venstre side.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...