Jump to content

Mateproblemer Remington R1 1911


Silentshot

Recommended Posts

Hei!

 

Sliter med Remington R1S jeg kjøpte for en tid tilbake.

 

Siste patron i magasinet har en lei tedens til å hoppe ut av magasinet slik at sleiden blir stående i bakkant og skuddet blir liggende løst over magasinet. Noen ganger er det nest siste patron som ikke blir matet riktig og kiler seg mellom løp og siste patron.

Dette gjelder begge magasinene. Av ammunisjon har jeg brukt CCI Blazer Brass og Magtech. (.45ACP 230gr. FMJ)

Har skutt mellom 400 og 500 skudd til nå og har håpet at dette ville gå seg til på noe vis.

Feilmatingen er nærmest konstant, og det begynner å bli meget frustrerende.

 

Er dette et kjent problem? Dårlige magasiner? Feil ammunisjon?

Hva kan gjøres for å utbedre dette?

 

Håper noen kan kaste lys over dette. 

Link to comment
Share on other sites

Matefeil på 1911A1 skyldes ofte magasinene. Hvis mulig, lån et magasin av en annen 1911A1-eier. Også interessant å se hvordan dine magasiner fungerer i en annen 1911A1.

 

Hvis dette skjer ved 2hånds-skyting, så finnes det noe amerikanerne kaller for "limp wrist", dvs man lager en forkiling ved at man fjærer bort rekylen som skal gjøre omladningen. La en annen skyte et magasin eller 2 for å finne ut om det ikke er brukerfeil.

 

En ting du kan gjøre er å ta ut magasinfjærene og strekke dem skikkelig (uten å deformere dem). Ta i tillegg å gjør magasinene reine innvendig; kan være lagringsfett i dem som påvirker funksjonen. Hvis det hjelper å strekke fjærene, så ville jeg kjøpt nye fjærer, billigere enn nye magasiner, og magasinene blir som nye.

 

http://www.speedshooter.com leverer til Norge uten å flå deg på porto.

 

Øivind

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar Øivind.

Jeg har hatt en mistanke om at det kunne være problemer rundt grep eller slapp magasinfjær i og med at det bare skjer på de siste skuddene.

Tenker jeg starter med å rengjøre magasin, strekke fjæren litt, låne en skytter, og eventuelt montere en rekylbuffer for å få ned munningsvippen litt.

Leser på amerikanske nettsteder at dette er ett problem hos flere men at det går seg til etter hvert som pistolen spiser flere skudd.

Andre opplever at problemet har forsvunnet med annen type ammunisjon.

Ett nytt og bedre magasin skal bestilles, men det hadde vært greit å finne ut av originalmagasinene. :D

Må jo være en grunn for at amunisjonen popper ut "av seg selv". For glatte overflater øverst i magasinet grunnet lagringsfett kanskje... Kan man etter rengjøring øke friksjonen på noe vis?

 

Etter å ha funnet og lest 1911 tråden her inne har jeg blitt noe klokere.

Noterer meg at "slappe håndledd" og "kjærringarm" er noe å se opp for. :lol: Tror ikke om jeg lider av dette men sikkert greit å se nærmere på. Tips mottas med takk! :D

Link to comment
Share on other sites

Hvis du skyter med en hånd, så er armen stiv, og ofte fungerer pistolen bedre. Prøv det. I gamle dager da 1911A1 var en Lada produsert på amerikanske barnevognfabrikker, så var trimming av magasin en vitnskap. Magasinleppene ble bøyd, filt og polert. Normalt trenger man ikke det lenger, men et 1911-magasin er ganske primitivt sammenliknet med moderne magasiner.

 

Tror at en litt strammere magasinfjær vil gjøre livet ditt enklere. Mulig at magasinleppene kunne vært trangere, men å bøye blikk er for viderekommende. Bruk heller litt tid på rengjøring, og strekk deretter fjærene så langt du tør. Sørg for å sette dem inn igjen riktig veg, nemlig både foran og bak og opp og ned på dem. 3 av 4 alternativer er altså feil, men man får ikke fjæra alle veger, og ofte virker driten også...

 

Øivind

Link to comment
Share on other sites

Takk karer!

Da har jeg renset og strammet fjæren på ene magasinet. Skal gjøre noen forsøk med strake hand. Krysser fingrene for at strammingen har løst problemet. :D Har også snakket med leverandøren som tilbyr børsemaker for å få sjekket pistolen. Han holder en knapp på magasinet. Vi får se.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Tenkte jeg skulle oppdatere denne tråden i tilfelle det er andre som sliter med det samme, eller skulle komme ut for det.

 

Var igjen ute og sendte avgårde rundt 80 skudd før jeg ga opp. Av disse skuddene var det to ganger magasinene ikke feilet... :cry: Har skutt enhands, tohands og tviholdt uten at det har hjulpet.

Har også strekt fjæren to ganger, siste gang så langt at jeg hadde problemer med å få den på plass. Det kunne se ut til at matingen ble litt bittelitt bedre, men langt i fra bra. Fremdeles popper siste skudd ut av magasinet slik at sleiden låser seg i bakkant, eller så popper nest siste skudd ut i så måte at den kiler sleiden fast. Frustrerende greier. :(

Kan ikke skjønne at det kan være annet enn magasinet etter å ha fin-kjemmet internet for informasjon.

Sendte pistolen til leverandør som igjen sendte den inn til børsemaker. Har nå fått melding om at en pakke er på vei.

 

Venter spent! Oppdaterer tråden straks jeg vet noe nytt. :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ok, etter at børsemaker har pusset over pistolen oppfører den seg noe anderledes.

Pistolen mater nå til og med tomhylser. :D

 

Ett av originalmagasinene fungerer nå smertefritt mens det andre enda viser symptomer ved å slippe siste skudd slik at sleiden låser seg i bakkant, og skuddet blir liggende løst over magasinet (ca annenhver gang).

Vanskelig å avgjøre uten å demontere begge magasinene, men jeg tror magasinet som nå skaper problemer er magasinet som jeg strammet fjæren på. :? Får se om jeg forsøker å stramme magasinleppene etterhvert. Nye magasiner skal i allefall bestilles.

Wilson combat står øverst på listen men hører mye bra om andre moderne magasiner, tenker det blir litt forskjellig.

Er det noen her som har erfaringer med Brownells magasiner? Ser de er på salg nå.

 

Ellers så er beavertail, hammer og sear er på tur. Denne pistolen har bitt meg for siste gang! :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Oppdatering.

Jeg påsto det ene magasinet fungerte smertefritt, - dette gikk over...Problemet kom krypende tilbake. :trist:

 

Så, jeg bestilte et Wilson Combat magasin fra Brownells og det mater selvsagt som man skulle kunne forvente av et magasin. Samtidig bestilte jeg en pakke med Wilson 1911 Auto Shock Buffs i og med at en av mistankene dro seg mot har rekyl.

 

Etter å ha monter bufferen fugerer nå begge magasinene som ble levert med pistolen. Kjenner ikke at jeg stoler blindt på dem, men bufferen har gjort underverker. Jeg har skutt med både "slappe håndledd" og "kjærringarm" uten at magasinene har feilet! :D

 

Konkluksjonen må være at sleiden smeller så hardt i rammen at skuddet popper ut av magasinet.

Slapp fjær i sleiden..?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...