Jump to content

Behandling av Connibear feller?


TobbenTobias

Recommended Posts

Har noen connibear feller liggende som jeg kjøpte i våres. Hadde tenkt å snekre noen kasser og gjøre meg klar til vinteren litt god tid i forveien. Har forstått det sånn at fellene må behandles for at det ikke skal komme rust på de noe som skremmer dyrene, samt reduserer kvaliteten på fellene.

Er det nokk å bare spraylakke de med blank lakk eller eventuelt bruke rustbeskytende lakk? Har dette noen innvirkning på dyrene iform av lukt? Eller må jeg handle såkalt dip-dye, har så få feller at det ikke lønner seg :P

Gutt 16år :)

Link to comment
Share on other sites

etter å ha behandlet fellene med speed dip dye å hengt de opp til tørk,låg i dyebad i 1-2 timer.så ser jeg at det er ikke over alt det er dekket med dye.fungerer det å bade fellene en gang til,et slags 2,strøk? eller vil den gamle dyen løsne ? det er helt nye feller som jeg har kjørti oppvaskmaskin,låg ute noen dager så de begynte å få rustfarge før jeg dyet de

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Du kan bare dyppe dem igjen ja.

 

Spraylakk fungerer helt topp. Fellene er raskere luktfrie med spraylakk. Men skal du ha en del feller er det mer lønnsomt og mindre arbeid med dye.

 

Oki! Tusen takk for svar! Har ikke så mange feller at det gjør noe.. Får ta turen ned på europris/biltema og kjøpe noe klar lakk :)

Link to comment
Share on other sites

Ang lakk av feller. Eg lakket alle mine feller lot de ligge i vell 2 uker innendørs. Satt ut fellene i kasser som er malt med vannmaling og minken satt 2 dager etter.

Regngjør de skikkelig før du lakker, eg lakket med svart lakk og den faller rimmelig fort av selv og eg vasket de med aceton.

 

 

Om mårene er verre når det gjelder lakk det kan eg ikkje svarepå.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...