Jump to content

Spørsmål ang bytte av løp til remington 700


Remmen2012

Recommended Posts

Er alle løp til remington 700 byttbare til andre remington 700 modeller??

 

Altså, hvis jeg har en remington 700 som org er 308, kan jeg da kjøpe et løp i f.eks 338 og skru det rett inn? Er gjenger og kammerenden av alle remingtonm 700 løp like? Hvis ikke, hva er det som må tilpasses for å få det til å passe?

 

Sluttstykke og patronlengder ift låskasse er et annet spørsmål, men det er kun løpsbytte jeg lurer på nå...

 

Håper noen kan hjelpe meg!

Link to comment
Share on other sites

Altså, hvis jeg har en remington 700 som org er 308, kan jeg da kjøpe et løp i f.eks 338 og skru det rett inn? Er gjenger og kammerenden av alle remingtonm 700 løp like? Hvis ikke, hva er det som må tilpasses for å få det til å passe?

Du kan skru alle Rem 700 løp ("alle") inn i alle Rem 700, kort eller lang, kaliber uansett. MEN, patronspillet - headspace - på nynorsk vil bare i heldige tilfeller bli riktig.

Uten å sjekke patronspill med tolker, eller noe tolklignende om du er kompetent, så vil det kunne være risiko for hylseseparasjon, klikk, eller at du ikke får lukket sluttstykket. Dette gjelder selv med et 308-løp i ei 308-rifle.

Skru inn - greit, skyte med - ikke SÅ greit

 

Det er likens med sluttstykkene, de fleste Rem 700 sluttstykker (mange iallefall) passer i andre Rem 700 kasser, men ikke alle. Og igjen, patronspillet kan bli riktig - eller feil... Og noen ganger virker ikke avtrekket helt 100% om du setter i et anna sluttstykke.

 

Jeg har en Rem 700 "Klon" med to løp og to sluttstykker, bare å skru ut løpet og inn med det andre og bytte sluttstykke. Men alt er tilpasset av børsemaker.

 

 

K

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...