Jump to content

S&W M16 treng hjelp...


Fagerstad

Recommended Posts

Eg fekk plutseleg ikkje tønna inn skikkeleg på denne revolveren. Etter litt kaving så oppdaga vi at "knappen" som ein trykker inn for å løyse ut tønna var laus, dvs. fjøra (som eg antar skal vere der...) må vere borte/knekt. Eg har pella ut bladfjøra, hanen og sett på saken, men skjønner ikkje kva som er feil. Skal seie at eg har null peil på mekanismen i våpenet... Er det nokon som har ein liten ide om kva som kan ha skjedd...? Våpenet er ein Smith Modell 16 i .32S&W long.

Link to comment
Share on other sites

Der er ingen returfjær på selve tønneutløseren. Den skyver en aksling gjennom tønneakslingen mot en fjærbelastet tapp i fremre opplagring, altså i "løpsluggen".

Det som av og til skjer på S&W-revolvere er at mutteren som holder delene i tønneakslingen sammen løsner, og det fører til at den blir kranglete på låsing eller at tønnen blir stående fast inne. Denne mutteren sitter fremst på tønneakslingen og er links-gjenget.

Link to comment
Share on other sites

Der er ingen returfjær på selve tønneutløseren.

 

SmithandWesson_JKLNFrameRevolvers_schem.jpg

http://www.gunpartscorp.com/Manufacturers/SmithWesson-33495/Revolvers-42026/KFrameRevolvers-38382/1632Magnum-36782.htm?page=2

 

Sjekk del #23, "Bolt Plunger Spring". Det er den som gjør at tønneutløseren går frem og tilbake. Er ikke sikker på om det er den trådstarter mener, men en fjør er det der okke som.

 

Øivind

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...