Jump to content

Spørsmål ang våpensøknad


P226

Recommended Posts

Jeg meldte meg inn i pistolklubb den 7 mars (uke 10) og tok kurs den 10 mars.

Er det slik at jeg kan søke om våpen i uke 34 (22 aug) samt 25 skytinger utført?

Tenker jeg rett nå? Slik at jeg ikke leverer inn søknaden for tidlig.

Jeg tenker 4 uker i måneden ganger 6 måneder = 24 uker å jeg meldte meg inn i uke 10

(7mars er en torsdag 22 aug er en torsdag)

 

Jeg vil søke om 22lr og revolver 357 samt 9mm hvordan skal jeg gjøre når jeg søker ?

22lr finfelt

357 mag 1

9mm grov

Tenker jeg rett nå?

Link to comment
Share on other sites

6 måneder er fra 7 mars til 7 september (Måned nr 9 - 3 = 6. Eller 3 + 6 = 9 om du vil. Kravet er 6 måneder, ikke 24 uker eller 180 dager).

 

Du må ha dokumentasjon fra klubb på medlem fra dato, + aktivitet, Kjent som Aktivitetsbekreftelse (Skal ikke gis uten at du har mottatt tilstrekkelig opplæring).

 

Dato fra skal være fra den dato din innbetaling av kontingent er registrert, av klubb. Ikke den dag du meldte deg inn. (Uansett din klubbs ansvar, å registrere korrekt).

 

Er noe usikker på den 9mm til Grov, hva er begrunnelsen for å plassere en 9mm i Grov og ikke i Militærfelt?

Dette er slikt vi bruker å gjøre når vi først har ervervet en 45acp til Milfelt, og trenger en 9mm og må nødplassere den i Grov.

I Grov bruker en normalt 32. (Enkelte foretrekker 9mm til Grovfelt, men man er da låst til å bruke denne til Grovpistol også, og har da ikke noe godt egnet våpen til Grovpistolprogrammet).

 

Ellers så søker en normalt ikke på Fin og eller Grov, en søker på Finfelt eller Finpistol / Grovfelt eller Grovpistol som er de korrekte program betegnelsene for disse NSF programmene. (Og det holder med å oppgi ett av de).

 

Lykke til.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...