Jump to content

leie elgtrekker - jernhest


Detlef

Recommended Posts

Laget mitt har leid/lånt av et annet lag, og da har vi betalt 200pr elg vi frakter ut.

 

Eller var det 500 mon tro?

 

Husker ikke helt, men det var noe sånt. Fører selvsagt ikke inkludert, og vi henter og leverer trekkeren ved behov.

Link to comment
Share on other sites

I det laget jeg var med i så lånte vi av og til elgtrekker da hundefører var å jaktet andre steder i landet, og hadde med elgtrekkeren sin dit! Vi betalte ikke noe for lånet, da vi hadde ettersøksekvipasjen for begge lag, så det gikk begge veier der!

 

Men 200-500kr er vel ikke så ille det!

 

Sako_35

Link to comment
Share on other sites

Kjenner til et par stykker som har lånt ut jernhest til andre lag uten fører og da må maskina hentes av laget pluss 750.- pr .time . En jernhest er dyr og drifte (kan være) og enkelte terreng er hard mot belter og løpehjul og har en ikke erfaring med kjøring kan en raskt ta et belte f.eks. og når et stk. koster 8 høvdinger er det vel ikke rart få vil leie ut slike maskiner og tross alt er de i 100 tusenklassen.

Bare for og nevne har jeg muligens en til salg i løpet av en 2-3 uker :D

Link to comment
Share on other sites

Var med å leide et terreng før og der betalte vi 3,5 kr pr kilo trur jeg det var, dvs. hvis elgen veide 100 kg. betalte vi 350 kr uansett hvor langt/kort det var å kjøre eller hvor lang tid vi brukte. Grunneier sørga for at den alltid var i orden og den sto alltid klar på tilhenger med ei bensin kanne og motorsag på. Dette fungerte veldig bra.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...