Jump to content

HK usp full size vs Tanfoglio combat p19


runev78

Recommended Posts

HK USP er en bra feltpistol, solid tysk kvalitet osv.

Brukes fortsatt av norske spesialavdelinger, så da burde det være greit... ?

 

Ulempen er begrenset utvalg av aftermarket deler (med unntak av sikter - her finnes det en god del, bl.a. fra Heinie og Meprolight), og disse er igjen veldig høyt priset.

Personlig har jeg aldri hatt sans for magutløseren. Tanken på designet er god, men du må skifte grep for å komme til.

Dersom bruk av rail er viktig, så er du låst til proprietery HK lykter/lasere (men det finnes overganger til Picatinny).

Mange er misfornøyd med den høye kjernelinjen og mye vekt i bevegelse, men personlig var aldri dette noe stort tema da jeg eide min USP.

Avtrekket synes jeg er mykt og fint, selv om det er litt kryp fra trykkpunkt til skudd. Største ulempen i avtrekket er at trykkpunktet ikke kommer umiddelbart etter reset, som på de fleste andre pistoler.

 

Så en god konkurransepistol i f.eks IPSC er den ikke, men iht trådstarters behov er det kanskje ikke det verste man kan kjøpe hvis det er til en anstendig pris... ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...