Jump to content

Vith N560, hva er det???


Joggen

Recommended Posts

Måtte lade litt tyngre kule nå til jakten(Laupa Mega 10,1 G), og måtte dermed kjøpe inn krutt som passet denne kula iflg ladetabeller, og kjøpte dermed N560 Vith. Men hva er det for slags krutt?. Det er mer kleberig og krutt kornene henger sammen. Er vanskelig å få fra kruttmålet og ned i hylsene. Veldig tungt å lade. Har i hele min ladekarierre på 20 år, kun brukt N140, N150, N160 og NC96, og greidd meg med disse.

 

Men hva er dette N560 kruttet for noe?. Det lukta rart og var klissete å tungt å få nedi hylsene. Kruttet jeg har brukt før har vært som en drøm å jobbe med iforhold til dette. Men ladet til tabellen, og det smalt, hadde oppgidd hastighet og bra presisjon.

Link to comment
Share on other sites

Når jeg tenker meg om så startet jeg å lade rett etter jeg kom hjem fra jaktbutikken. Mmm?, mulig kruttet kunne være litt statistisk etter å ha blitt ristet rundt i plastdunken hele dagen?. Men virket så det klumpet seg sammen når det skulle nedi hylsen. Skal prøve senere å se om samme klumpingen blir da. Det small og traff på blinken som det skulle ellers da.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...