Jump to content

Nytt medlem fra Lesja


Lesjing

Recommended Posts

Hei.

 

Lesjingen er 36 år, bosatt på Lesja i Gudbransdalen, i hjertet av Norge :)

 

Har i mange år tenkt på å prøve meg på reinsjakt selv, men liksom aldri blitt. Har mange dager i fjellet hvert år på fisketurer, så steget til å prøve seg som jeger er spennende og samtidig naturlig nå.

Tok jegerprøva på ungdomsskolen, men ble ikke noe mere. I vinter meldte jeg meg opp på nytt og tok hele kurset, da jeg ikke husket mye fra sist. Meget bra kurs, og lærte mye.

 

Hadde sett etter en links rifle i 30-06 på bruktmarkedet, men siden jeg nettop er links så er det begrenset utvalg. Tilfeldigvis så hadde Lesja Våpen ståendes en ny Savage 110F i links med en Burris kikkert på som jeg handlet etter å ha lånt den til å ta de første 15 skuddene før storviltprøva. Andre tur på skytebana skjøt jeg prøva og det gikk bra. Siden har jeg fått brukt opp noen pakker med amo, og fant ut at jeg måtte ha en lyddemper for å få bukt med rekylen og litt mer kontroll. Lesja Våpen monterte en A-Tech Maxim til meg, og ble veldig fornøyd med den etter å ha skutt den inn igjen.

Har fritt dyr i Dalsida Øst, så kjenner at spenningen stiger for hver dag nå :D

 

I dag bestilte jeg meg faktisk en pumpehagle, Weatherby PA08 på XXL... Litt impuls, men ønsker å skyte litt leirduer og prøve litt rypejakt også etter hvert. Sikkert mange som ikke ville valgt denne hagla, men tror det er mye våpen for en liten penge.

Ha nå endelig fått godkjent våpensøknader etter 7! Uker hos våpenkontoret på Lillehammer...

 

Har fulgt med litt på forumet her, og lært mye som den novisen jeg er, kan nok komme noen spørsmål etter hvert, har mye og lære!

 

God jakt til dere alle!

 

Mvh

Lesjingen

Link to comment
Share on other sites

1: Velkommen.

 

2:

I vinter meldte jeg meg opp på nytt og tok hele kurset, da jeg ikke husket mye fra sist.

Det står det respekt av. Flere som kunne hatt behov for runde to. Du er den første jeg har hørt om som har tenkt over det sjøl.

 

3:

Ha nå endelig fått godkjent våpensøknader etter 7! Uker hos våpenkontoret på Lillehammer...

Åh, det er da ingenting...

 

4: Si ifra hvis du befinner deg på rette sida av Ronden, jeg har kaffe og åpen skytebane. :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...