Jump to content

Metalldel i N-570


Crankshop

Recommended Posts

Helte kruttet oppi min hornady auto charge kruttmål. Så det liksom var noe men tenkte det kanskje var en klump eller noe i kruttet. Etter jeg hadde ladet en stund så får jeg en dunkende lyd i kruttmålet. Lader litt til og det blir ikke borte. Da tømmer jeg kruttdispenseren og finner en metall del oppi!!!

For meg ser det ut som en del lik di som står nede i droptuben på di vanlige kruttmålene den som hylsa tar imot på hornady Lock-N-Load karusellpressa??

Kan ikke tenke meg at det er normalt å finne slikt i kruttet??

Kontakta hjemmelading.no som jeg kjøpte kruttet hos. Var ikke mye fornuftig svar eller noe å få der. Kun at det kunne han ikke gi noen forklaring på.. Litt skuffet over det for og si det sånn.. Handler tross alt det meste der.. Burde di ikke gi tilbakemelding til Vihtavuori eller importør..?

Link to comment
Share on other sites

Ja det er jeg! N-570 går kun over auto charge vekta mi. Selv 160 er for grovt å bruke i det andre kruttmålet uten og plages..! Og N-570'en brukes kun til langholdsbørsa og der må det brukes skikkelig kruttmål. ;) kan ikke levne noe til tilfeldighetene der. ;)

Link to comment
Share on other sites

OK. Grunnen til at jeg lurte på det, er at jeg ser i en annen tråd at kruttmålet ditt er nytt. Det kunne jo ligget noe oppi der før kruttet ble helt på. Men kruttboksen var vel kanskje også ny? Og forseglet? Hvis ikke, hadde jeg sett på verktøyet jeg brukte med dette kruttet forrige gang. Jeg heller jo overflødig krutt tilbake på boksen, og da kan det jo skje at noe følger med.

Link to comment
Share on other sites

Nei er veldig nøye når jeg håndterer kruttet. Lå ikke noe i kruttmålet når jeg fikk det. Det hadde jeg jo sett når jeg monterte det. Kruttet har jeg hatt en stund men det ble kun brukt teskje metoden på digital vekt før jeg fikk Hornadymålern.. Så er 99,9% sikker på at det ikke er jeg som har fått den oppi der.. Veldig irriterende..! På karusellen bruker jeg bare N-140 og lader til 223.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...