Jump to content

Elektronisk gåselokk.


Tex Mexx

Recommended Posts

Har hat en slik elektronisk lok til kråke en gang, fyttigrisen for en dårlig lyd det var i den, pelma helle

drittn ganske kjapt. Så hvis jeg var deg ville jeg heller kjøpt meg en lokkefløyte beregna til gås, til

grågås har du for eks greylag hammer og greylag ghost som er kjempegode fløyter med lit trening.

Til canadagåsa fins det uendelig mange fløyter for eks canada hammer, til kortnebben har du pinkfoot

hammer.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du mener en håndhold sak; "Cass creek" så har jeg også prøvd for noen år tilbake, det var noe møkk skal vite.

Det var noen merkelige gåselyder på den og så var det dårlig lyd.

 

cass_creek.jpg

 

 

Jeg bruker "Hammern" til lokk og det har fungert "greit", men jeg tenkte at det hadde vært ideelt å lastet ned helt autentiske lyder og spilt av på post....skal skal ikke.. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker en liten høytalere kjøpt på elkjøp som jeg kobler til telefonen og spiller av lokke lyder fra blant anna NJFF appen funker brillefint, ikke testet på gås da, men andre dyr som kråke å rev kommer løpende/flygende :)

 

Sent fra lomma

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Gitchen Ka høytaller bruker du? Eg har prøvd med en liten rund sak, og en type radio avlang type, disse er det skremmende dårlig lyd i!

 

 

 

Bruker en sånn herhttp://goo.gl/KsLmPw men etter helgas lokkejakt på rev fant jeg ut at lyden ikke bærer så langt av denna lille saken, så vil tro det fungere best på vilt man har i øyesyn, så skal man lokke på avstander vil vertfall ikke denne funke, har ikke testet hvor langt lyden eventuelt går, men lokkinga i helga var resultatløs...

 

men vurdere og ordne meg noe lignende som dette

 

 

Og dette er i utgangspunktet nøyaktig det samme som TS ser på, bare MYE MYE billigere eneste forskjellen er at det ikke kommer i en flott innpakning og du har muligheten til å bruke den til alt du måtte ville lokke på, da det er din egen avspiller som du selv må putte lyder i som setter grenser, ikke en liten enhet med forhåndslagret lokkelyder som du ikke kan bytte og finner gratis på nett :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...