Jump to content

Bue + elefant = sant ;)


svinejakt

Recommended Posts

Søk på Howard Hill dere,største dokumenterte elefant skutt med bue.

 

Howard with elephant he shot with bow while in Africa for the filming of movie "Tembo". The elephant weighed 12,000 lbs. and was killed by one arrow penetrating 31 inches into the animals lungs. A 125 lb. bow was used by Hill.

 

Dette med Recurve bue,og med side/lunge skudd.

Link to comment
Share on other sites

Jepp, jeg tviler absolutt ikke på at man kan skyte elefant med bue, selv om jeg ble ekstremt imponert første gangen jeg forsto det gikk an ;) Jack Brittingham har et klipp ute med dette:

Det som er så spesielt i dette tilfellet er at han skyter den forfra og prøver på hjernen. Den er absolutt ikke veldig stor å treffe, men det verste er at den ligger inne i mykt benvev som gjør den veldig hard å komme til. Dette er på video og Tom Dyer som er på bildet har visstnok jaktet Big7 med bue. Han trengte tydeligvis en ny utfordring;)

Det eneste jeg har skjønt er at de bygger noen helt sjuke buer for tida. PÅ det ene forumet så er det en kar som eier en .458 lott og en heavy bue. Han veddet alle på at buen hans trenger bedre gjennom "alle" dyr. Tøff påstånd kan man si, men han hadde visst testet.

Takk for tipset, skal sjekke opp mr Hill:)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...