Jump to content

STI Trojan 5.0


M67

Recommended Posts

Før noen andre kommenterer det, jeg SER at jag biter meg selv i halen her, fra desember 2011:

Så dere skal løpe rundt med 1911er i 9mm og kalle det "classic", øl med sitronsmak

 

Er en STI Trojan 5.0 en fornuftig pistol til dynamisk sportsskyting, og kan den brukes i Classic-divisjonen? Hvilke andre pistolgrener er en slik (vel)egnet til? Forslag til andre pistoler som passer i Classic?

Tenker 9mm av ren latskap, jeg tenker litt klassisk og alt det der, og en 1911 i 9mm er synd og skam - men en skal ha tid til å skyte med det også, og jeg har nok å lade på.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Har en slik som jeg bruker til NSF militærfelt og til praktisk.

Var ikke morro å skyte IPSC Standard med singelstack 9mm, men når Classic divisjon har kommet er den fullt på høyde.

Ikke mye å hente, hvis det er noe, på ett major kaliber.

Jeg bruker 9 skudds magasin, det er kanskje litt ekstra å hente på 10 skudds. 10 skudds har fått litt pes pga funksjonsfeil og koster endel. Men hvis man tar jobben med å finne rette merket har man litt ekstra å gå på.

Jeg synes det er ett pent våpen, som er kjekt å skyte classic divisjon med.

Jeg har montert en forlenget magasinutløser og en Smith&Aleksander magasinbrønn/fjørhus.

Og som du nevner, 9 mm er enkelt, billig og greit å skyte med.

Kan anbefales.

 

R

Link to comment
Share on other sites

Hallo

Har en 5" trojan selv i 9mm, kom på 3 plass NM Classic (DSSN), det jeg har gjort er å sette på Tec-Well magasinbrønn og skjefteplater (kommer i sett), dawson fiber frontsikte, lettet avtrekk, kjøpte meg Cobra magasiner fra CZ-Custom USA (Angus Hobdel) og disse fungerer feilfritt, har forsåvidt 7 stk Wilson Combat magasiner og disse virker også 100%, begge merker er 10 skudds, når man først skyter classic med 9mm MÅ du ha alle de skuddene du kan.

Ser det er mange som er "negative" til 1911 i 9mm, men jeg TROR det kan være en fordel for noen, billigere ammo, både ferdig sydd og hjemmeladet, mindre rekyl en på "major" 40 og 45, 10 skudd i magasinet.

Jeg lader personlig men 147 grn frontier, 29,2mm, div hylser, CCI SP tenhetter, 3,9 grn 340 (brukt på NM fikk 135 i faktor), eller 3,3 grn N320 med ca samme faktor, men dette må jo testes i hvert enkelt våpen.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Ugh,

 

Fant en Tanfoglio Witness som jeg faktisk har delvis råd til. Er denne voldsomt underlegen STIen? Største forskjellen jeg kunne finne (har ikke holdt dem samtidig) er vel at avtrekket på Tanfoen har litt kryp/slep, men ikke mer enn til å leve med.

Presisjonen på disse, funksjonering (dvs. smeller det hver gang?)?

 

K

Link to comment
Share on other sites

som alltid - finn våpen som faktisk befinner seg i kongeriket og vurder de opp mot hverandre, ikke hva som finnes "over there"

 

Les Baer og STI Trojan er pistoler i litt forskjellige segmenter. Når det er sagt, er jeg godt fornøyd med de Trojanere jeg har prøvd (Alle i 9mm, så det er sagt) og jeg vil tro du kan få bygget en pistol som er like "bra" som en Les Baer, med utgangspunkt i en Trojaner, for mindre spenn en det en Les Baer koster.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...