Jump to content

Weihrauch HW 77 eller 97K?


XanderSorli

Recommended Posts

Jeg skal kjøpe 1 av to modeller som jeg har plukket ut. Weihrauch HW77 eller HW97.

Er det noen fordeler eller ulemper med den ene eller den andre? Er det noen fordel eller ulempe med å ha K (kort) versjonen av de?

Har det noe kortere løpet noe og si for treffsikkerhet eller treffsikkerhet på lengere avstander?

Hva er forskjellene på disse våpnene?

 

Om noen her har erfaringer med noen av de eller begge vil jeg gjerne høre hva der har og si :)

Noen som har erfaring med hvordan det er å bruke kikkert i forhold til rekylen på disse?

 

På forhånd takk! :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har bare prøvd min 77k. Godt avtrekk, god presisjon, voksen tyngde og veldig fornøyd med det til jakttrening. Unødvendig kraftig og mye smell og risting er vel eneste negative. Om vi skal gå helt i detalj er grepet litt for stort for mine hender.

Link to comment
Share on other sites

Er utrolig fornøyd med min HW97k ,kjøpte denne for ca 5 år siden og det har aldri vært noe problem med den.Min er i cal 5,5 og avtrekk er utrolig bra på den også.Ved avfyring er det lite bevegelse og twang,har brukt samme kikkert på den siden den var ny,BSA 3-12x44 med vanlig todelt montasje som har holdt seg på plass der den skal.Våpenet er kort ,tungt og kompakt men ligger utrolig godt i hendene,plukker glatt ned en kuleboks på 50 meter gang etter gang med denne. (uten at det var ment som et kvalitetsstempel)Uansett det siste av mine luftvåpen som blir kvittet seg med,dvs.aldri :mrgreen: .Kan ikke se at du kan trå feil med å kjøpe denne,HW77 er ei bra børse men med så liten forskjell i pris så ville jeg satset på 97k :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det ble en HW97K 177/4,5 cal på meg :) Må bare si at jeg er helt sinnsykt overasket og fornøyd! Trodde aldri man fikk sånn presisjon og kraft uten at det går utover noe som helst i en fjør spenner. Samler 5 skudd omtrent hull i hull midt i blinken på 30 meter gang på gang. Har funnet ut at H&N Baracuda match 0,69 g kulene passer perfekt til min børse.

Jeg har en sportsmatch dampa mount skinne og en Hawke Airmax 3-9x40 kikkert. Kikkert eller skinne har ikke flyttet seg i det hele tatt og har nå skutt over 500 skudd med dette. Denne riggen har nå kostet meg rundt 6000,- og det var 100% vært pengene :)

 

Skrev en tråd tidligere her på at jeg hadde kjøpt ei Gamo black fusion børse. Presisjon på denne var bra, og avtrekket var heller ikke værst. Men, dette var så billig produsert at rekylen ble helt forferdelig. Dette medførte at kikkerten stilte seg ut hele tiden etter 5 skudd. Til og med etter at jeg gikk til anskaffelse av dampa mount og Hawke kikkerten. Men, selvom HW97 børsa har bare litt mindre utgangshastighet så har jeg ingen problem med kikkerten på denne. Ett helt fantastisk våpen som er til de grader produsert med yrkesstolthet. Ett vakkert våpen :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...