Jump to content

Problemer med våpensøknad


Rawlins

Recommended Posts

Jeg har idag 2stk våpen, en 22 og en revolver 38/357. Leverte inn søknad på to nye våpen forrige uke; 9mm til grovfelt og .45 til militærfelt.

Jeg fikk idag telefon fra våpenkontoret med en del spørsmål ang 9mm. (45 var ok). Han mente på at revolveren min kunne brukes i samme feltprogrammet som 9mm, og dermed så han ikke behov for 9mm. Jeg hadde vist og skrevet Mag1 og grovpistol den gangen jeg søkte på revolveren (meninga var jo å skrive Mag1 og revolverfelt men må ha rotet den gang jeg søkte revolver). Dermed så han ikke behov for 9mm til hverken felt eller grovpistol. Hva gjør jeg nå?

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville ha snakket med dem i første omgang, forklart at revolveren er brukbar ihht regelverket men at den ikke er konkurransedyktig i grovfelt, i grunn lov men ubrukelig vill jeg nok påstå uten å ha skutt akkurat din revolver.

Litt avhengig av hvilken 9mm du tenker kjøpe er heller ikke et våpen i 9x19 det mest optimale for grovfelt. Men med feks en CZ Shadow med SA avtrekk og andre fjærer, betraktelig bedre i grovfelt enn en din revolver.

 

Eneste jeg har sett som har skutt .38spl revolver i grovfelt er svensker som har gjort det kun for å få stevne starter pga 5-års lisenser og meget restriktiv håndtering av søknader (les ulovlig håndtering av lisenser av polisen i Västra Götalands län)

 

Vill ikke det lokale våpen kontoret høre på deg, overklager du til POD, forutsatt at du har aktivitet burde dette da ikke vare noe problem å få medhold. Hvis du allerede har fått ok til 45ACP kan det kanskje vare lurt å handle den først.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...