Jump to content

Tofot til norconia JW15


Trinity

Recommended Posts

Skrev litt om dette i en annen tråd, men fikk aldri noe svar som tok meg noen vei..

 

Jeg driver å lurer på å skaffe meg en tofot til min billige salong, men da ikke en slik sak til over 1000 flis hos lokale butikker... Tenker derfor på Ebay.

 

Hvilken lengde bør jeg gå for på føttene?

 

Ser det snakkes om Shooters Ridge, hva må jeg gjøre for å få denne til å passe enklest mulig?

Link to comment
Share on other sites

Shooters ridge er en kopi av Harris sine tofoter, begge passer rett på reimfester av Unckle Mikes typen (fester som stikker opp med ett hull gjennom, så en kan hekte innpå ett unckle Mike reimfeste eller lignende, eller med andre ord, akkurat det samme som CZ bruker).

Har Shooters ridge selv, skal nå kjøpe meg noe av det billigste på markede (Grunnet lavere vekt). Nemlig Calway (riktigt stavet?) sin tofot. Denne festes også på reimfestet.

 

Høyden du trenger? Vel legg deg på magen i annleggs stilling, få noen til å måle fra løpet og ned i bakken, og du vet ca hva du trenger (sørg for at der er litt å gå på begge veier). Slike som meg som best kan beskrives med Pondus sitt oppnavn (Runde Gris :wink: ), har merket at tofoten har blitt kortere og kortere med årene. :roll: Ettersom livvidden har øket. Så er du kun skinn og bein, så går nok de korteste.

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder lengden på en tofot så bør du vel ha en vanlig liten modell ca 9"-13" er jo stort sett standard hvis du skal ligge og skyte. Har den lengden selv på mi rifle. Kjøpte selv en harris ultrallight med vugge fra cabelas enkelt og greit da vet man hva man får og blir ikke plaget kommer på 100dollar + frakt og moms og da er du vel på ca 850kr. Men du får jo masse rimelig også men de vet jeg ikke noe om.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke gjennomgående hull i skruen som rembøylen er festet i... Denne må kanskje borres opp da eller?

 

Forresten, hva er engelske navnet på vugge i skytesamenheng? (Tenker altså ikke på barnevugge på engelsk...)

 

Vugge, på engelsk : Swivel.

 

Du kan skru ut det orginale reimfestet, og kjøpe ett nytt å sette inn. Ikke rare operasjonen :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...