Jump to content

10mm auto til Revolverfelt?


vingemutteren

Recommended Posts

Etter å ha brukt 610n på Oppdal (Mag1), kunne jeg tenke meg å prøve den til vanlig revolverfelt i morgen.

Men kula (180gr H&N) og 10mm auto hylsene må brukes da jeg ikke har annet enda.

 

Utfordringen blir da å få ok revolverfelt ladninger med denne kula og disse hylsene.

 

Tilgjengelig krutt er N340 og N320 (Som jeg kommer på).

 

Normalt skyter jeg en 686 i 38spc med 105gr Lee SWC blykuler og 4.4-4.5gr N32c med en let krymp så vidt foran "wc" kanten på kula.

Så jeg skyter ikke de slappeste og mest anemiske ladningene (Kjekt å få kula ut til og gjennom blinken på 70m hold :wink: ).

 

Noen som har noenlunde klart for seg noe for meg?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Og risikere Noreens evige forbannelse over meg? Tror ikke det nei. :shock:

 

Og hvordan kan du si noe slikt som fikk tafse på den under faktor målingen? Du må lære deg å sette pris på de finere ting her i livet. :wink:

 

P.s. Nå som vi vet at du fikk beholde alle fingrene, så var der 7.1gr med 340 bak 180gr H&N HP kulene du målte til 206 i faktor. Håpet på at jeg skulle bli tatt ut med 44en (21.2gr N110 bak 240gr H&N HP, 21gr gav 330 i faktor på NM 2012. Skulle egentlig ned 0.2gr og ikke opp). Slik at du også kunne få føle den myke masasjen i neven. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Hei.

Det beste er å gå å legge seg.

Når du blir edru i morgen skjønner du ikke hva du skulle med revolverfelt ladninger til 610en.

Desuten vil du vel ikke at din venninde i Ålesund skal få finne ut at du bruker den til revolverfelt, hun kan komme å ta 686en.:mrgreen:

 

Roar

 

Sent from my GT-N8010 using Tapatalk 4 Beta

Link to comment
Share on other sites

Hylsene har ikke noe med om det er Magnum eller ei (Ble spesifisert av Fagkomitepistol i 375m versus Spesialrevolver saken min).

Magnum har kun med ladningens beskaffenhet å gjøre (Min Kulevekt, hastighet, Faktor i kaliberet versus Mag1 eller 2 reglementet for faktor). :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...