Jump to content

Tikka T3 super varmint eller Howa med GRS


TheSquareCow

Recommended Posts

Veldig kvalifisert svar er dette kanskje ikke, for jeg har ikke prøvd Howa. Men Tikka har jeg prøvd og Tikka er kjent for god presisjon. Noe jeg ikke så ofte har hørt om Howa. Supervarminten har et bra løp og...Hva med GRS til Tikkaen? Da har du skikkelig godbørse!!

Link to comment
Share on other sites

Tanken er elg,rådyr og villsvin i første omgang.tusen takk for svar forøvrig! Jeg også heller mot Tikka'n..men jeg har jo også sett x antall tester hvor Howa kommer seriøst bra ut mht presisjon, veldig glad i Mirokuen min, så japanerne kan jo lage våpen når de vil.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

siden du skal ha et jakt våpen i hovedsak, er varmint løp som er en del tyngre noe du må ha?

 

uten å testet alt for mye men 300wm så fikk jeg samlinger der 3 og 3 kuler alle rører hverandre, langt innen for hva jeg krever av en jakt rifle for storvilt.

 

er jo inhabil da jeg har 2 stk tikka t3 men anbefaler hvertfall den. tviler på at du angrer på den. gå for hunter, da får du ikke den plast stokken.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Satt å lurte på akkurat det samme selv i fjor !

Reiste rundt å kjente, så, fiklet og lurte og jeg kom frem til tikka.

Tikka har best gange på sluttstykke, best finish, mere kvalitetsfølelse og presisjon langt over hva jeg klarer.

Noe dyrere, men skal du ha underbeslag og magasin på howa er du snart oppe i lik pris.

 

Angrer ikke på valget

Link to comment
Share on other sites

Har hatt Tikka T3 Super Varmint, dog i kaliber 6,5x55.

Presisjonen er strålende (var ihvertfall på mitt eksemplar). Bedre enn noe annet jeg har hatt i hendene, som inkluderer bl.a. Sauer 200 STR.

 

MEN, til jaktvåpen ville jeg ikke valgt Super Varmint. Det er for tungt løp. Ikke bare at geværet blir tungt å bære. Men bærer man det i en vanlig gevær reim over skuldra, har det en tendens til å ville vri seg med løpet stadig mer pekende bakover. Særlig om en monterer en lyddemper i enden.

 

Jeg ville sett på andre T3 - varianter, for eksempel SS Laminated.

 

Mvh Dagl

Link to comment
Share on other sites

Må bare få skyte inn...:

Tikka T3 Super Varmint kunne oppleves litt å ha litt ubalanse, etter mitt skjønn.

Tungt løp, lett stokk, ga ett framtungt våpen.

Men nå satte jo jeg på en BR Reflex - demper, som jo også er tung..

 

Ville bare nevne det i farten.

 

Mvh Dagl

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Da ble det Howa 1500, med GRS stokk, Docter 3-12x56 m/lys, Norma tofot og rekylbrems.

Nå er jeg en glad gris! :D

 

Må forøvrig skryte litt av Jaktdepoet for suveren service og raske svar på mailhenvendelser! Det som er værre er at halvparten av de jeg sendte mail til i juni fremdeles ikke svart... Og det var ikke noen "kjøkkenbenkfirmaer", merkelig måte å(ikke)selge på..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...