Jump to content

Sig Sauer X-series P226 x-five open


ojoh

Recommended Posts

Har sett den nye videoen fra Sig Sauer hvor de presenterer den nye P226 X serien og ble veldig fasinert av x-five open pistolen. Er det noen som har en anelse om hvor den havner prismessig annet enn i øverste klasse? - og eventuelt når denne vil være mulig å få levert her på berget.

Flemming på Capsicum er sikkert riktig adressat for spørmålet.... (men tenkte jeg skulle høre om noen har spurt han om det samme allerede... eventuelt andre som vet noe?)

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville nok sett etter noe annet. Stoler ikke helt på den da det var mye trøbbel med Open pistolen basert på P226 (var vel pre-xfive). Da Landrø hadde importen av SIG var det en av deres ansatte som prøvde den og han fikk den aldri til å gå som den skulle. Var nedom SIG også for reparasjon.

Spurte også Max Michel om SIGs Open pistoler og han hadde heller ikke fornøyd med dem, så derfor skyter han fremdeles 2011 i Open selv om han er ansatt hos SIG!

 

Det kan jo være de har fikset problemene med X-five versjonen men det er en risiko jeg nok ikke ville tatt enda. Prismessig kan jeg ikke tenke meg den er noe billigere enn en STI, dog kanskje noen kroner billigere enn SVI.

 

Capsicum kan sikkert skaffe en slik SIG men jeg ville heller ringt Flemming og bestilt SVIen fra ham! :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Her er videoen fra Sig - den sees på egen risiko og jeg tar ingen ansvar for eventuelle akkutte utslag av havesyke:

http://www.sigsauer.de/englisch/x-series.html" target="_blank" target="_blank" target="_blank

 

.. ganske elegant modular system for optisk siktemontasje og jeg vil tenke meg at det er plass til en tumb-rest i de to hullene som er boret i montasjen - rart ikke Sig har laget det også....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...