Jump to content

Hornady Interbond 30.06 ladedata


Hydrox

Recommended Posts

Noen som sitter med greie ladedata for 180gr Interbond i kaliber 30.06?

 

Har N550 på hyllen og tenkte å bruke dette kruttet, men finner ikke noen data for den spesifikke kulen.

Ser Lapua har listet Barnes 180gr TSX. Kan denne kulen sammenlignes?

 

Bare å pøse på med andre krutt og ladninger for interbond slik at tråden kan bli nyttig for flere enn meg :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Har ladet denne nå til jakta.

 

Har prøvd 56 gr med N-160 i 58 cm løp. Kommer da ut hos meg på ca 775 m/s. Har lest andre steder at denne kula liker seg på 800 m/s. Så siste lading er på 57 gr. Samler godt da hos meg og regner med den ligger på ca 800 i den ladningen, skal teste farten en dag. Bruker da COL på 82,2.

Link to comment
Share on other sites

Denne kula har oppført seg eksemplarisk i min 3006 AI. Alltid gjennomskudd, og generelt sett veldig pene slakt. Kjem til å lade opp på nytt, når patronboksen er tom igjen. Mange som har vore her og lada ammunisjonen sin, har vore skeptiske til disse kulene med raud tupp, men eg reknar dei som godkjente når dei kjem att år etter år, og spør etter den igjen.

Link to comment
Share on other sites

Har erfaring fra rundt 25 elg med denne kula, og har funnet igjen en rundt 10 kuler. Kjempefornøyd! Legger dyret fort i bakken, er veldig presis, har høy restvekt og MEGET stor ekspandert diameter! Topicen min er forøvrig 180 grs IB etter passering av en fin okse.

Men ingen grunn til å legge hastigheten mye over 800 m/s V0 da denne er veldig ekspansjonsvillig. Blir bare mer blodsøl mellom hinnene da.

Link to comment
Share on other sites

Har noen erfaring med 165grs Interbond i .30-06.

Har N160 liggende, så vurderer å lade med dette. Blir vel omtrent full hylse regner jeg med?

Har ikke tilgang til ladeboken nå, men håper kanskje noen ville dele sine erfaringer med denne kula, samt eventuelle ladninger?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Fikk testet 180grs på 2 elgokser i år (30-06 m/50cm løp), ladet med 56 grs N-160 og Col 83mm. Den ene på 130 m hold, den andre på 180m. Begge gikk maks 50m etter skuddet,og helt utrolig lite skuddskader,bare et hull gjennom dyret,men pulveriserte lunger. Denne kula blir med på jakt til neste år ja!! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...