Jump to content

Oppbevaring av våpen i bobil/campingvogn??


Kutips

Recommended Posts

Hei folkens :!:

 

Har prøvd å søke meg fram til svaret her på sidene, men finner ikke noe lignende "problemstilling" som jeg sitter med nå.

 

Sitter å planlegger en tur på østlandet med bobil, og vil veldig gjerne ta med meg haglen på turen for å prøve ut noen trap/ sporting baner på andre siden av fjellet.

Det er ikke selve transporten av våpen jeg stusser på, men hvorvidt det er lovlig å Oppbevare våpen i bobil... Jeg har ikke mulighet til å stroppe fast våpenskapet på bilen, så hva tror dere?

 

Vil det være det samme som å være på en hytte el ? og er det isåfall noen spesielle regler på dette :?:

 

- hvis fristelsen for en kjapp svenskehandel skulle melde seg, vil det da kreve at jeg søker om innførsel av våpen via tollvesenet også da eller :?:

 

Beklager hvis noen har spurt om det samme, men kan som sagt ikke finne noe vetugt her ang tema på forumet.

 

Takker for hjelp. :P

Link to comment
Share on other sites

Du får bruke bukse med store lårlommer, og putte forskjeftet nedi der (eller sluttstykket hvis det er en helauto). Når vital del er med deg hele tiden, kan resten lovlig ligge i bilen. Men la nå ikke våpenet ligge synlig fra bilens vinduer, da inviterer du til innbrudd...

Link to comment
Share on other sites

En annen her nevnte sekk og der kan du jo frakte et fortre, eller to.

 

I bl.a. sportsforretninger kan du kjøpe mini sekker, beregnet for turbruk (og skole). Har kjøpt sekker div. små sekker (fleste er høye og smale) fra 2 - 5 liter og oppover. Praktisk både for dagsturer, når en ikke trenger så mye med seg og for bybesøk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...