Jump to content

Forslag til pistol for IPSC, standard??


Handberg18

Recommended Posts

Hei

Jeg skal nå om ikke lenge anskaffe meg ny pistol for IPSC skyting i standard klassen, noen gode forslag til merke?

 

Jeg har nå i ca. 3 år skutt med en Tanfoglio Limited Custom HC i 40s&w, denne takket dessverre for seg på SNO 2013....I den perioden jeg har hatt den har jeg hatt ufattelig mye prakk! Rampen var påsveiset for å takle kort ammo, og det funket, men ikke nok til at jeg gjennomførte ett stevne uten prakk annen vær stage.

 

Kongsvinger open som var nå i helga brukte jeg en CZ 75 Tactical sport i kaliber 40s&w, hele matchen uten noe å klage på! Vurdere sterkt å kjøpe denne nå, men etter å ha begynt fra starten av med Tanfoglio så er jeg noe usikker uansett.

 

 

Noen som har gode ideer og erfaringer å dele? =)

Link to comment
Share on other sites

Hvis du er fornøyd med tanfoglio så er det jo bare å kjøpe en til?

 

Cz 75 TS er jo også en grei pistol. Vært inne å å prøve denne selv flere ganger, men aldri tatt steget.

Tanfoglio er jo en cz klone fra gammel av.

 

Andre som er verdt å titte på er STI Edge 2011, SVI infinity 2011.

Link to comment
Share on other sites

Etter det jeg har sett på stevner, vil nok jeg si at STI/SVi som er satt opp rett virker mye lengre og er enklere å ha med å gjøre.

Tanfo er mer kresen/problematisk og har kortere levetid.

 

Så av de ville nok jeg ha valgt en S_I.

Link to comment
Share on other sites

Liker Tanfoglio utrolig godt, grepet og hele pakken! men det er alt prakket jeg er lei av, har 3 til som skyter med samme pistol og de har også hatt noe av de samme problemene. Også en 9mm, men her er det ikke spor av oppheng og slikt :-P

 

STI og SVI har jeg jo hørt er gode pistoler, antagelig verdt å tenke på! Gode priser har de også! :-P

Jeg har ikke kjent på STI eller SVI, CZ 75 TS har jo et grep som ikke er ulikt Tanfoglioen, dette er vell noe av grunnen til at jeg enda vurderer CZ...men ikke helt sikker enda :-P

Link to comment
Share on other sites

Det med grepsfølelsen er absolutt viktig ja, så det er å prøve seg frem der. Når det er sagt... Pardini har en merkelig grepsvinkel og med mindre ting har endret seg litt lav magasin kapasitet til å henge med i major.

Eventuelt kan man jo slutte å skyte slikt tøys som standard og kjøpe seg en god singlestack 1911 til classic ;)

Link to comment
Share on other sites

Har stort forståelse for din frustrasjon over Tanfo HC Custom, det er rett og slett pistolen fra helvete, ihvertfall i 40S&W, tror ikke jeg noen gang har hørt om en bruker som har vært noe i nærheten av fornøyd.

CZ TS er en helt annen historie, med bedre avtrekk pris og funksjon en kopien fra Italia, grepsvinkelen på denne er lik den du er vant med fra HC.

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke om han vil ta på seg noe jobb for andre. Men, eieren av Mekanix(.no) har jobbet mye med Tanfo til Praktisk og mener å ha knekt koden for å få de til å funke. Vet også at Tanfo har hvert raske til å erstatte deler som har tatt kvelden for kunder, kanskje du kan redde den gamle?

Har selv hatt en HC Custom som fungerte meget bra. Var å skjøt EM for noen år siden (listefyll og morro...:)...). Husker ikke hvor mange skudd det gikk på den matchen, men jeg var den eneste på min squad som skjøt problemfritt gjennom hele matchen. Der var det STI'er og mye annet rart...

Jeg handlet endel greier fra Henning Wallgren, followere og magbunner og tror det kan ha gjort endel.

Link to comment
Share on other sites

Hehe, ja han kjenner jeg meget godt! Har jobbet endel timer der ;-)

Vi jobbet endel med pistolen, sveiset på rampen, breddet magasinene, byttet follower og fjær til de Grams har, og Henning magbunner. Enda hadde jeg problemer, men om det kan ha noe å si at pistolen var skutt så mye med da? I vertfall er den utskutt nå og en ny en skal i skapet :-P

Det som også var problem var å skaffe magbunner H520(Henning), med disse får du 18 i mag med grams follower og fjær, å pistolen i boks, var vist lite etterspørsel så de produseres ikke nå etter det jeg fikk høre.

 

En bekjent kjøpte seg samme pistol nå for en liten stund siden, rett opp av boksen og fyrte av kort 40 ammo så det suste! Uten å ha gjort noe med pistolen, og uten de nye magasinene med bakplate for kort ammo. Det kan jo også hende at problemene kommer ettervert som pistolen brukes? vet ikke jeg :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...