Jump to content

CZ 75 SP-01 Shadow og PPC.


Medic82

Recommended Posts

Har en Shadow som jeg etter planen skal begynne å bruke for å skyte PPC1500, men det store spørsmålet jeg lurer på er om Shadow også kan brukes i klassen Standard Pistol 5" faste sikter. Så vidt meg bekjent så er ikke Shadowen tillvirket for politi eller militært bruk eller at det er noen land eller styrker som bruker Shadow som tjenestevåpen. Vet at andre utgaver av CZ 75 blir brukt som tjenestevåpen men er man så pirkette på at det er kun den spesielle modellen av CZ man skal bruke?

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Riktig det som Øyvind sier her, PPC er ikke og kommer aldrig til å bli en billet til flere våpen. Det er aktivitetsnivået som avgjør, og man kommer til å møte akkurat det samme opplegget med f.eks. at hvis man har en S&W 686 6", vel da har man en revolver som det også kan skytes et par klasser med i PPC. Man søker ikke på sikteskinner eller Nill-grep :wink:

 

Det ropes stadig her inne om det å søke på PPC-våpen, men mange av de som roper høyest har som oftest null aktivitet innen PPC. Det er kanskje best å begynne i den enden...

Eller hva Herr Adams? Du kvalifiserer vel akkurat til å få kjøpe HN kuler :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Er jo så få HN kuler å få kjøpt om dagen så jeg har ikke fått skutt mer enn 60 stevner siste 12 månedene:trist:

Selv bruker jeg heller penger på ammo enn en haug med våpen som ikke blir brukt. Og dette minner meg på at jeg må kjøpe mer krutt :wink:

Link to comment
Share on other sites

Nå var ikke meningen å skaffe seg mest mulig våpen og bruke PPC som en unnskyldning for det, da hadde jeg hatt mer enn de 2 pistolene jeg har nå.

 

Havesyken har slått til sterkt i denne skrotten på en M&P9, klubben min skal starte med PPC og når jeg leser reglene for SP5"FS ble jeg litt glad for da (trodde jeg) hadde jeg en god grunn for å erverve en ny pistol som jeg faktisk skulle ha brukt i den klassen og til praktisk når anledningen byr seg. Men hvis det er sånn at ting i reglementet er gammelt og bare til å se bort i fra så lurer jeg på hvorfor det ikke har blitt forrandret på. Hva skal man gjøre når en deltager legger inn en protest med henvisning til ett spesifikt punkt i reglene og juryen avfeier alt glatt med at det er bare til å se bort i fra. Kanskje på tide og oppdatere litt?

 

Men jeg får bare være mer aktiv så jeg får meg en M&P9 som jeg kan bruke i SP5"FS

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...