Jump to content

Ny rifle


EmilAas

Recommended Posts

burde se på en browning x-bolt, samboern min har en slik en og hun er fornøyd. gir god nok presisjon til all norsk jakt og meget lett rifle.

Godt og justerbart avtrekk er det også. mener den i tillegg kommer ferdig gjenget.

Link to comment
Share on other sites

Hei, jeg skal nå snart kjøpe min første rifle, men det er ikke lett og velge. Til nå har jeg funnet ut disse tingene.

Kaliber: 30 06

Stokk: plast

Rustfri

Med lyddemper

 

Tenker og legge ca. 16-17 000kr

Noen forslag?

 

som du ser, mye å velge i i denne prisklassen. Kanskje lettere å komme med tips om du også beskriver hva den er tenkt brukt til, typer jakt osv.

 

Vær også klar over at plaststokker kan være så mangt, en billig mykplast stokk er ikke god å skyte med. Så velg noe som har et skikkelig stabilt skjefte.

 

Smaug nevner brukt - ikke dumt det hvis man vet hva man er ute etter.

 

Husk også å sette av nok penger til optikk og montasjer

Link to comment
Share on other sites

Hei, jeg skal nå snart kjøpe min første rifle, men det er ikke lett og velge. Til nå har jeg funnet ut disse tingene.

Kaliber: 30 06

Stokk: plast

Rustfri

Med lyddemper

 

Tenker og legge ca. 16-17 000kr

Noen forslag?

 

Hei.

 

Ser at du ser etter akkurat det samme som jeg gjorde for et år siden. Valget mitt falt for en tikka t3 light 3006 rustfritt løp synt stokk, lyddemperen ble en v-mac v8 demper som jeg er meget fornøyd med :) jeg betalte 17990 kr for mi da inkludert en burris kikkert 3-12x56 med opplyst retikel :D kjøpte den hos L.johannsen i Namsos "Nord-Trøndelag" :)

Link to comment
Share on other sites

Viss eg hadde vært deg så hadde eg "drete" i 30-06 og heller hørt med lyndgdal jakt eller noe sånt og kjøpt den sako foresteren til 5000 som dei skal selga er i .308 ville iverfall hørt med de. Sako skal vera bra våpen er ein god del brukte bra våpen rundt omkring

ligge på finn.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...