Jump to content

Melior Liege .32 , gull eller skrot?


xphenz

Recommended Posts

Jeg har en Melior Liege som alltid har ligget innerst i skapet, og aldri gitt den noe oppmerksomhet.

I dag tok jeg den ut for å se hva det egentlig er for noe. Den er gammel og slitt, og jeg lurer på om det er en skjeldenhetsfaktor her?

 

Skal jeg sette den i stand så trenger jeg ny fjær til tennåla, og den "guiden" til nåla.

Hadde ikke gjort noe med ny nål heller, da den utløserhaken har vært lappet på tidligere pga slitasje.

Trenger også nye grep da dem har sprukket.

 

clyde_armory_melior_32_1.jpg

Link to comment
Share on other sites

Så lenge denne pistolen ikke har tatt livet av en despot eller president fra en svunnen tid er nok verdien ganske nær gråstein.

Er nok en ganske typisk billigpistol fra 20-30 tallet, med tvilsom materialkvaltet. Noe som allerde synes på din da tenn-nål osv er slitt. Slike pistoler er skjeldent mye skutt med , så stålkvalitet er nok fraverende ja. Dog finns det kvalitetspistoler fra dette tidsrommet, som Mauser, Browning, Walther osv.

Ha det moro med den,ta den for hva det er, og skyt gjerne et spesialpistolstevne med den, så har du en unnskyldning om det går åt skogen 8)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...