Jump to content

lokking gåsjakt


CatLikeFox

Recommended Posts

ARL, den der videoen var faktik veldig bra, he, he... :mrgreen:

 

Ganske artig det der med lokking og bulvaner, men er dette effektivt å bruke for å lokke til seg trekkfugler, som farer 100-200 meter over bakken ? Eg bur ein plass der det normalt ikkje er så mykje trekkfugl som lander, kun et fåtall kanskje som legg seg ned i et fjellvann av og til...

Men tenkte hvis ein har et sett med bilvaner og lokker, når ein ser dei kjem over, kanskje ein klarer å lokke dei ned ?

 

Eller er dei såpass i farta at dei overser dett og flyg vidare ??

Link to comment
Share on other sites

ARL, den der videoen var faktik veldig bra, he, he... :mrgreen:

 

Ganske artig det der med lokking og bulvaner, men er dette effektivt å bruke for å lokke til seg trekkfugler, som farer 100-200 meter over bakken ? Eg bur ein plass der det normalt ikkje er så mykje trekkfugl som lander, kun et fåtall kanskje som legg seg ned i et fjellvann av og til...

Men tenkte hvis ein har et sett med bilvaner og lokker, når ein ser dei kjem over, kanskje ein klarer å lokke dei ned ?

 

Eller er dei såpass i farta at dei overser dett og flyg vidare ??

 

 

Det er veldig forskjellig fra flokk til flokk (eller hvor god man er til å lokke :wink: ). Noen flokker har bestemt seg for et sted, og dit drar de.

Min erfaring er at det er lettest å lokke fugler til seg når de er litt unna. Blir ofte litt skeptiske hvis du ikke kan lokke ordentlig når de kommer nærme. Å lokke fugler inn som er 100-200 meter borte er ikke noe problem. Deriomot 100-200 meter oppe i lufta vet jeg ikke noe om. Der jeg jakter kommer de ikke så høyt. Bare du har nok bulvaner og kan lokke tror jeg du kan greie det.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Første året vi brukte gåselokk ble vi forbauset.

Selv om gåsa var langt unna reagerte den, snudde og sirklet rundt oss.

En kjempeflott opplevelse med mye adrenalin...

Tror ikke vi kan tenke oss posteringsjakt på gås uten gåselokk.

 

PS: Vi bruker også lokkegås og kamuflasje.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...