Jump to content

Valg av kaliber og våpen til revolver felt


fenriken

Recommended Posts

Etter 2 år med feltskyting i fin, militær og grov felt, må jeg jo ta steget til revolver felt. Men er noe usikker.... Det er vel ikke lov å skyte magnum 357 i revolverfelt så her blir det jo benyttet 38 spesial. Bør jeg da søke på 38 spesial til revolverfelt og så 357 til magnum klassen?

 

På stevnene jeg har deltatt i ser jeg det går mye av 686/586/Python på stevnene. Dette er jo ett våpen som både tar 38 og 357, men jeg ser ikke noen som kjører ren 38 spesial revolver.....

 

Kom gjerne med innspill da jeg er meget usikker på hva jeg skal gjøre og hvilket våpen jeg bør gå for.

Link to comment
Share on other sites

Hva er målet ditt? Hvis målet er å ha flest mulig våpen, bør du kjøpe en i kaliber .38 spes og en i kaliber .357 magnum.

 

Hvis målet er best mulig resultat, er det i hvert fall slik for meg at jeg må trene med hvert enkelt våpen jeg skal bruke. Jeg ser derfor fordelen med å ha samme våpen både i revolverfelt og i Mag 1. Det er dessuten billigere og du kan bruke mer penger på det ene våpenet. Jeg kjøpte en S&W 686 Performance Senter og lot R. Baumann tune den. For den prisen hadde jeg ikke en gang fått to standardvåpen om jeg skulle kjøpt to. (se bort fra det siste om penger ikke spiller noen rolle).

Link to comment
Share on other sites

Som jeg allerede har sagt i en annen tråd i kveld, man gjør vel sjelden feil med en S&W 586/686 med 6" toms pipe.

 

Hvis du gjerne vil ha et dedikert våpen til revolverfelt og et til magnum 1 så kan du jo gjerne kjøpe en .38 revolver til revolverfelt. For min del var det økonomien som styrte, jeg synes det er veldig kjekt med et våpen som ikke bare kan delta men tilogmed være konkurransedyktig i to forskjellige klasser.

 

Tror ikke du får noen store fordeler eller bakdeler med hverken .38 eller .357 revolver i revolverfelt. Kjøp noe du har lyst på og som er tilgjengelig.

 

Et punkt som en skytterkollega av meg nevnte (Ken Adams her på Kammeret), og som er et bra et, er at hvis man i tillegg er fersk på hjemmelading så er .38 i en .357 revolver noe av det tryggeste som fins. Hvis du får dobbel mengde krutt i ei hylse ved lading av .38 så er det ikke krise siden du tross alt har en revolver designet for .357. Jeg skal til å begynne med lading nå, og skal begynne med å lade .38 som skal skytes i min 686. Gjelder jo ikke alle, men noe å tenke på.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...