Jump to content

Ny hjemmelader - Desert Eagle .357


Rausheim

Recommended Posts

Jaja, så har jeg også hoppet på denne vognen med å lade selv :D

 

Har bestilt komplett ladeutstyr med dier til .357.

 

Så er mitt store spørsmål, hva slags kuler og krutt anbefales til ei kraftig ladning for Desert Eagle? Prosjektilet bør være helmantel og minst 158gr. Det gjør heller ikke noe om prosjektilet er billig, for jeg har sett enkelte steder, så koster de jo mer enn hva en pakke med Fiocchi gjør :o

Av kjøpeammo så har Fiocchi sin SJSP 158gr vært den mest optimale (til nå).

 

Så, dere som har mer peiling på hjemmeladning enn meg, hva anbefaler dere?

Link to comment
Share on other sites

Etter det jeg hører så fordrer DE'n ladninger av det stive slaget for å veksle i 357, så da bør N110 krutt fungere. Om du skal jasse opp maks kan du glemme billigkuler som Frontier og Berrys da produsentene ikke anbefaler høyere hastighet enn 1200 ft. Blykuler er vel heller ikke å anbefale da det vil tette gassystemet kanksje?

Link to comment
Share on other sites

Den liker veldig stive ladninger for å veksle. Veldig lite kjøpeammo som fungerer ordentlig faktisk. Av det som er å få her nede så er det kun Fiocchi og til en viss grad Remington sine som funker.

 

Sånne rene blykuler uten mantel på kan man bare glemme i DE pga gass-systemet. Jeg tenker meg at selve prosjektilene blir et prøv og feil prosjekt.

 

Jaja, blir spennende dette her :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Skal du følge skriften, så bør du kun bruke hullspisskuler og Total Metal Jacket (TMJ). Grunnen er at selv den vesle blyavdampingen som skjer på baksiden av en mantlet kule med eksponert bly bak, vil kunne tette gasskanalen over tid. Hornady HAP burde være bra til dette formålet (slags skivevariant av Hornady XTP som også går knallfint, men som koster mer.).

 

Ellers ville jeg ikke vært så redd for hverken Frontier eller Berry's. Lader disse til gode hastigheter med godt resultat (Mag 2, .45 WinMag), og de holder greit tieren på 25meter (ok, har ikke skutt bedre enn 48 poeng, men det er hverken våpen eller kuler sin skyld.).

 

Trenger ikke nødvendigvis lade med N-110 heller. Best om kruttet forbrenner skikkelig og ikke havner i gasskanalen. N350, 3N37 gir magnumhastigheter uten at hylsa må fylles helt og komprimeres. Husk god krymp. Jeg sliter med at rekylen i .45 WinMag dytter patronene i magasinet dypere i hylsa. Trenger vel ikke si at det ikke er optimalt.

 

Øivind

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...