Jump to content

Ladetabell 308


finmark

Recommended Posts

Hvis det er A-frame du har tenkt å lade med, kan du som et utgangspungt, bruke ladetabellen for Nosler Partition (Denne kulen er å betrakte som "stamfaren", og er mest lik A-frame).

 

Er det Scirocco`n du tenker å lade, kan du bruke tabellen for Nosler Ballistic Tip.

 

Hvilken kulevekt har du tenkt å bruke? Å hvilket Vihtavuori krutt tenker du å bruke? Har ladet disse kulene selv med godt resultat

Link to comment
Share on other sites

Hvis det er A-frame du har tenkt å lade med, kan du som et utgangspungt, bruke ladetabellen for Nosler Partition (Denne kulen er å betrakte som "stamfaren", og er mest lik A-frame).

 

Er det Scirocco`n du tenker å lade, kan du bruke tabellen for Nosler Ballistic Tip.

 

Hvilken kulevekt har du tenkt å bruke? Å hvilket Vihtavuori krutt tenker du å bruke? Har ladet disse kulene selv med godt resultat

 

 

Det er A-frame kuler, 165grs. Kruttet blir vel enten n140, 150 eller 160.. Får jeg spørre hvor du finner ladetabellen til nosler partition da?

Link to comment
Share on other sites

Her er data fra ladeboken til Nosler (kule 165gr):

 

Vith N140:

*Max: 44,5gr - 822 m/s

*Mid: 42,5gr - 786 m/s

*Min: 40,5gr - 751 m/s (Most accurate load tested, i følge Nosler :wink: ) I mitt våpen fungerer 44gr best (832 m/s).

 

Vith N150:

*Max: 46gr - 846 m/s

*Mid: 44gr - 814 m/s

*Min: 42gr - 781 m/s (Most accurate load tested, i følge Nosler :wink: )

 

Begyn moderat, og prøv deg fram :wink: Lykke til.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...