Jump to content

innskyting av Aimpoint


markusam

Recommended Posts

fornuftig hold for 22lr patronen, så la oss si 50m

Kunne vært artig å høre kriteriene for når .22LR patronen er fornuftig?

 

Ellers er vel størrelsen på siktepunktet, hva man kan treffe, og hvor langt hold man skal skyte inn på stort sett personlige preferanser?

Jeg pleier å "skyte inn", på et hold som er så kort at jeg er sikker på at jeg ikke har noen vindavdrift som jeg ikke har 100% kontroll på. I alt annet enn helt vindstille er det under 50m med 22LR, helst på 15 eller 25m innendørs - så en utendørs verifikasjon på f.eks. 100m (men oftest 150 og 200m også, siden det er de holdene som er på banen her) - her vil en som oftest se litt vindavdrift, men det er lærdom - ikke innskyting. Samme med en tur på skiskytterbanen, 50m. Ta gjerne en tur når det blåser skikkelig også - så får du se.

En får jo også en grei pekepinn på hva en kan og ikke kan treffe på de holdene en skyter på.

 

Skal en jakte, og ikke har erfaring med det, så bør en absolutt skyte endel på figurer av de dyrene en skal jakte på - igjen - på forskjellige hold.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...