Jump to content

Hunan Kikkertsikte. Noen som har hørt om de?


Fanafjord

Recommended Posts

Våpen Søilen i Bergen selger kikkertsikte merke Hunan. De kommer i forskjellige utførelser, 4x32, 3-9x32, 3-9x40 og rødpunktsikter.

 

Jeg vurderer den 3-9x40 til kr 890 til en salongrifle. Klar over at det er en billigkikkert men har noen hørt om merket? Finner ingenting på nettet.

 

Her er linken:

http://www.vapen-soilen.no/display.aspx ... odid=12059" target="_blank

http://www.vapen-soilen.no/display.aspx?menuid=147-2" target="_blank

Link to comment
Share on other sites

Generelt, om du ikke finner noe på nettet, så er det en vilkårlig kina-produsert OEM kikkert som noen har merket med et vilkårlig navn.

Ta en titt på dealexterme eller tilsvarende, og se om noen ligner. Da kan du se den faktiske prisen også, som gjerne er veldig mye lavere enn hva du skisserer.

Link to comment
Share on other sites

Generelt syns jeg det er bedre at kikkersiktet heter noet som Hunan (kinesisk provins) en Walther eller noet annet tyskt navn hvis kikkertsiktet nå er laget i Kina.

 

Du må nog lyssna på Varj, du kan sikkert få mange Hunan-liknende kikkertsikter inkl. frakt for den prisen.....

 

 

Gerry Atric

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet at Søilen importerer disse direkte fra fabrikk i Kina. Jeg har hatt et av disse siktene en periode, og mitt inntrykk er at de er helt OK og bra valuta for pengene - man skal ikke forvente europeisk klasse til den prisen. Dessuten vil jeg si at Søilens serviceinnstilling og norsk lovpålagt 5 års reklamasjonsrett rettferdiggjør prisforskjellen ifht. DealExtreme og tilsvarende.

Siktet jeg hadde var klart og skarpt i bildet og presist i klikkene. Det ble brukt først på en salongrifle og senere på en .22 Hornet, til slutt ble det solgt med Horneten til en annen kammer-bruker. Jeg har ikke fått klager i etterkant :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...