Jump to content

Federal Premium®


Bluto

Recommended Posts

Var på "handletur" og har kjøpt litt forskjellige patroner for å teste noe før jakta. Kjøpte noen av disse patronene: Federal Premium® Ultra-Shok™ High-Density™ 12/76 39gr 1450FPS #2+ shot og blir ikke helt klok..

Ble i tvil på størrelsen siden det står en + bak hagl-størrelsen. Er det bare vanlig 2 hagl eller har jeg handlet noe annet "lurt".

Finner ikke helt ut av egenvekta av haglene heller... Leser litt på nettet og der snakkes det om at det er stål-hagl på noen forum og da ramlett jeg helt av lasset. Ser ut som jeg har fått kjøpt rester også så er kansje siste pakken jeg får tak i av disse også. :sick:

Noen som har erfaring med disse i bruk?

Link to comment
Share on other sites

har ikke vært borti disse men grunnen til at det snakkes om stål er nok fordi det

er en tungsten/jern legering :P

 

http://www.cabelas.com/catalog/product. ... tId=706313

 

(utklipp fra produktinfo fra annen patron med samme legering)

 

TMX (Tungsten/Iron) This is a high velocity non-toxic alternative. The pellet is manufactured using a Tungsten and Iron formula which has two distinct advantages, one it is approximately 20% cheaper to manufacture than Tungsten Matrix, secondly it produces tighter patterns at higher velocities. Expect patterns up to 90% at 40 yds with a velocity of 1400 feet per second.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...