Arvid.N Posted May 1, 2013 Posted May 1, 2013 Hei folkens Sitter med en søknad på kaliber 6, 5x55 som snart går ut så lurer på hvilken rifle jeg skal kjøpe Står mellom 101 og browning xbolt. Så er det noen som har prøvd saueren og som kan fortelle positive og negative ting om børsa?
Yhaug Posted May 1, 2013 Posted May 1, 2013 Sauer 101. Har ikke skutt med den ,men jeg har holdt den i hendene.. Fikk ikke helt " godfølelsen". Syntes den hadde ett billig preg over seg. Sikkert en god børse, men jeg skal ikke ha den.
Kuli Posted May 1, 2013 Posted May 1, 2013 Har bare holdt i den. Virket å være et meget godt avtrekk, null kryp, lett og fint. Selve rifla var liten og nett. Sikringen var plundrete synes jeg, og kan bli en utfordring en kald vinterdag.
8x54 Posted May 2, 2013 Posted May 2, 2013 Har vært på Sauer-fabrikken og testskutt den og det er i alle fall ikke noe å utsette på presisjonen.
shooter 2 Posted May 2, 2013 Posted May 2, 2013 '8x54' til deg som har hvert på fabrikk ! Den har vel ikke enkelt pipeskift ser det ut som og ikke er pipa gjenget iflg. bilde . Er da pipa krympet i kassa ?
Arvid.N Posted May 2, 2013 Author Posted May 2, 2013 Takker for svar. Var i den lokale sjappa idag... jeg ble skuffet.. virker som en feil av sauer viss jeg skal være ærlig... alt for dyr Med tanke på hva man får... stokken er jo helt hul og hadde Ingen god følelse.. blir endå en x-bolt
vinge86 Posted May 2, 2013 Posted May 2, 2013 Mauser m12 og sauer 101 er samme rifla i en annen stokk bare
Recommended Posts