Jump to content

Smith & Wesson 4006, dårlig extractor?


SweetBMW

Recommended Posts

Hei.

 

Har nylig kjøpt meg mitt første håndvåpen, som ble en Smith & Wesson 4006 halvauto pistol i kaliber .40S&W.

 

I starten når jeg fikk denne sleit jeg med at den ikke ville feede inn siste kula i magasinet men dette løste jeg ved en god rens og polering av renna inn i kammeret da denne hadde litt grader.

 

Nå derimot sliter jeg med at den ofte dobbeltfeeder grunnet den ikke helt får med seg den tomme hylsa ut. Jeg tenkte kanskje det kunne være en dårlig extractor men den ser ut til å være i fin stand.

 

Noen som kan ha noen tips? Har prøvd med ammo av typen Magtech, Remington UMC, og Sellier & Belliot. Alle er av typen FMJ med trapesformet kule. (vet ikke helt hvor mye forskjellig ammo har å si på utkast av tomhylse men jeg nevnte det uansett)

 

Se vedlagt bilde for beskrivelse av problemet.

 

IMG_08771_zpse8ce5808.jpg

 

Takk for hjelp!

Link to comment
Share on other sites

Du har ein sk 3. generasjon S&W med ein av dei mest pålitande utdragarar som er laga. Tvilar på at utdragaren er problemet her. Sjekk likevel at det er 90 graders hake på den. Sjekk spenning på fjøra som held den i posisjon slik : sleida av, før patron med botnen plan med støtbotn i sleida slik at utdragar legg seg i utdragarsporet i hylsa, om (lada) patron sit fast og tåler lett risting, er spenninga OK.

 

Trur meir på at du har trangt kammer, noko som er kurrant å få fixa vha kammerbrotsj.

 

Brownells og Numrich Gunparts har S&W delar, men ganske trøblete å få slikt ut av USA no.

Link to comment
Share on other sites

Om du har kjøpt våpnet av en forhandler, reklamer. Er det brukt, kjøp nye fjærer som er spec, kan godt være det er en dust som har hatt den før som tror at S&W ikke viste at alt ble bedre om man satte inn en kraftigere rekylfjær.

Link to comment
Share on other sites

Prøvde i dag.

 

Fikk to klikk men det var av fail to feed inn i kammer. Har sett at det er noen grader i rampen inn i kammeret og holder på polere de vekk nå. Utover dette var det ingen problemer :)

 

Har og fått byttet til Hogue grep på denne nå som jeg mener gjorde en verden av forskjell. Prøvde med alle ammunisjonstypene jeg hadde liggende og ingen forskjell på de.

 

De to som klikket var av merket FIOCCHI, kjøpt på XXL.

 

Takker for tips som ble gitt :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...