Jump to content

Soundscopes-erfaringer etter en time


birgerdammen

Recommended Posts

Jøss, så et innlegg fra 2008 her på kammeret om at batteriskuffene knakk på proppene etterhvert. Det viste seg å være etter 5 minutter med mine. Rett etter utpakking og ved innsetting av første batteri, knakk skuffen på venstre side. Og selv med kun forsiktig bruk av en negl for åpning. En litt anstrengt start på denne utstyrsrelasjonen. Dette skal nok bli artig 3 mil inne på fjellet i regnvær. Feilkjøp????

 

Litt treig produktutvikling at dette ikke er forbedret etter 5 år og det er jo litt deprimerende nesten. Blir spennende å sjekke reklamasjonsavdelingen der i morra.

Link to comment
Share on other sites

Ikke noe problem det, så lenge du synes det er verdt tinnitus. Jakta sjøl noen år uten propper eller klokker, men tar ikke sjansen på det mer etter noen episoder hvor summetonen hang i øret litt for lenge etterpå. Men man kan jo ikke forvente allverden for 4000,- heller :roll:

 

Fullt mulig å jakte uten gevær også, kan bare ta kvelertak på viltet. :lol:

Link to comment
Share on other sites

He he. Alt er mulig veit du. Jeg jakter med propper selv jeg. Er knallfornøyd med dem, og har ikke hatt store problemer. Er jo selvfølgelig enig med deg i at en batteriskuff ikke skal fyke så fort, men du kan jo sette inn en propp uten batteri også. Ikke optimalt, men du slipper øresus da. He he. Trur ikke du har gjort noe feilkjøp jeg altså. :)

Link to comment
Share on other sites

Nei, jeg tror også dette blir bra. Har snakka med Starkey pr. tlf. og de sender nye skuffer pr. post. De skal visstnok være greie å skifte selv. Fikk like godt med to stk. skuffer til hver side, så har jeg reservedeler i etuiet når jeg virrer rundt der oppe på snaufjellet etter fjellrypa. Tommel opp for Starkey og servicen så langt. :D

Link to comment
Share on other sites

Har hatt propper (Jeger'n) fra Hørselslaben nå i drøye 2 år og ikke hatt noe tull med de. To forskjellige program, ett for postering og ett for hundefører/gange, begge med trådløs via teleslynge til jaktradioen. Kan ikke få fullrost disse nok :)

Link to comment
Share on other sites

Dette blir nok bra. Dro av et skudd med drillingen i dag og opplevde overraskende høyt smell med proppene på. Ikke ubehagelig, men vesentlig høyere smell enn med sordin supreme pro klokkene i bruk. Der blir det jo bare et "thump" når hagla skytes. Er dette samme erfaring som dere andre har? Er litt opptatt av å få sjekket at tilpasning og funksjon er i orden før perioden for tilpasningsgarantien går ut.

Link to comment
Share on other sites

Har fått mine propper også, men har ikke forsøkt de med skudd fra rifla ennå.

 

Det som slår meg er at de er hule - det må da gi sterk skuddimpuls inn i øret??

 

Jeg har hørt at man kan få de skumfylt? Dette er noe jeg ønsker å få gjort med mine i alle fall....

 

får sjekket ut hvordan de virker til helgen. Dersom de ikke demper nok så går de nok i retur.. :/

Link to comment
Share on other sites

Klokker vil alltid dempe bedre enn propper, uansett type. Lyd kommer også inn via ørebeinet og dette vil ikke proppene dempe i det hele tatt.

 

Jeg bruker mine propper alene på jakt og figursti. På annen type skyting (jaktfelt, elgbane osv) hvor vi er mange eller er under tak så har jeg klokker over proppene under selve skytingen.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...