Jump to content

Leupold WXIII 6,5-20X50


j.h.

Recommended Posts

Tror nok ikke du skal regne med at Target Knobsene er avtagbare. Kjenner ikke den spesifikke Leupold modellen, men fra tidligere leupolder med target Knobs følger det med høye lokk som passer over justeringstårnene som på vanlige kikkerter.

 

Ett annet poeng er jo å nullstille skalaene når du er innskutt, du har da muligheten for å kontrollere eventuellt skru deg tilbake til nullpunktet hvis du skulle ha "fucket" opp nullstillingen.

 

Jeg har båret rundt på rifler med store tårn /kulebanekomper i flere år og har enda til gode å oppleve at innskytingen har gått fløyten pga "transportskruing"...

 

YMMV. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hatt to stk LRT WXIII 6,5-20*50.

Disse holder meget høy kvalitet og er like fine til jakt som banebruk.

30 mm mellomrør og matt finnish. Paralaxejustering sitter midt på kikkerten ved justeringsrattene. Disse høye tårnene kan du ikke ta av, men ved bruk av hettene er dette ikke noe problem. Brukte den ene to sesonger på Hitra etter Hjort og det var no problem :wink:

Link to comment
Share on other sites

Fin kikkert du vurderer. Drømmer litt om en slik selv.

Fikk klådd en del på den nye LR VXIII 4,5-14x50 med lys her om dagen, da en kamerat av meg kjøpte en slik en til sin T3 varmint. Den har 30mm mellomrør også. Virket meget fin å se i.

 

Begynte å se litt på denne. Har ingen erfaring med kikkerter med lys. Ser denne leveres med Fine duplex og Tysk #4. Fine duplex har opplyst kors mens Tysk 4 har opplyst dot. Hva egner seg best til kombinasjon skomringsjakt / baneskyting?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...