Jump to content

Tips till ok kikkert till Salongen


erikweden

Recommended Posts

Hej alla,

Har nu varit medlem på kammeret en tid och läst en massa och har nyligen gjort mitt första inköp av rifla - det blev en brukt CZ 452. Satte på en billig kikkert jag hade köpt en gång på salg hos XXL i Sverige (Phoxx 3x9-40 - 199SEK).

 

Den fungerade helt ok, men jag ville gärna höra med er om ni kunde ge mig några rekommendationer på en av bättre modell. Jag är alltså på jakt efter en kikkert till runt 1500-2000 kr (brukt / ny). Ideer?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

den der så ikke så ille ut, ko-stens!

Selv har jeg tenkt på en brukt Meopta Meostar R1 4-16x44, eller noe i den duren, men har ikke bestemt meg.

Har nå en GAMO 3-9x40, som i bunn å grunn fungerer greit i kombinasjon med .22lr. Ulempen er jakt på lengre hold med .17HMR-løpet montert. ei and blir fort veldig lita, selv på 9x. Av den grunn kunne jeg tenkt meg noe større forstørring. gjerne en 4-16x. Ser at 6-24x ikke er mye dyrere, men det spørs om 6x fort blir litt for stor minste forstørrelse.. jeg vet ikke. Nå er det jo småvilt jeg jakter med børsa da..! :mrgreen:

 

Og til slutt litt O/T: Tror dere nevnte titterør fra GAMO tar kvelden relativt fort om jeg prøver den på .30-06'n? :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...