Jump to content

Bli en bedre hagle skytter.


Kristoffersen

Recommended Posts

Noen som har tips å råd til div ting som gjør en bedre som hagleskytter? Har vært endel på skytebanen å brukt rifle der stilling å grep er veldig viktig få å få samlet kulene bedre så tenkte det var noe lignende på hagle da som gjør en bedre. Man må jo selfølgelig ha ei hagle som passer men er det noe mere??

Link to comment
Share on other sites

Alle har forskjellige metoder og ting som fungerer. Skyte mye, skyt litt mer, og enda litt, så vil du finne ut ting som passer deg.

Jeg kommer ikke fra en hagle-familie, så jeg har stort sett lært meg selv. Erfaring hjelper. Når du har funnet ut hva som er best for deg, så skyter du enda mer :D

Link to comment
Share on other sites

Hagle og rifle er to helt forskjellige skyterformer mener jeg, så det er ikke mye du kan dra med deg fra rifleskytingen. Det første og viktigste du må terpe på er montering, løftet fra hoftene til skuldra og siktelinjen er perfekt. Hagle er et pek og skyt-våpen , da du monterer hagla, ser på målet og trykker av så treffer du. Essensen her er "se på målet", ikke se på kornet/siktelinjen, ved perfekt montering er det unødvendig. Jeg anbefaler altså tørrtrening i det uendelige til å begynne med, men også så mye skyting du klarer selvsagt. :)

Link to comment
Share on other sites

Fint om en kan få litt veiledning av en god skytter, som kan lære bort litt. Så en lærer inn ting riktig. Deretter er det å trene mye. 2-300 skudd i uka er fint. Gjerne sporting og skeet, i tillegg til den mere vanlige jegertrapen. Hagleskyting er ferskvare, en blir fort rusten :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...