Jump to content

Konkuranse hagle


åtejeger94

Recommended Posts

Hei, vurderer å gå til innkjøp av ei hagle jeg kunne skal bruke på bane. Jeg har sett litt på noe benelli og noe beretta hagler. Blandt annet benelli M2 og beretta 686. Jeg er linksskytter så vis jeg skal ha halvauto vil jeg ha med utkaster på venstre side. Noe som har erfaringer med noen hagler fra beretta eller benelli? Kom gjerne med forslag til andre hagler jeg også kan se på:)

Link to comment
Share on other sites

jeg kjøpte benelli m2 for 3 uker siden,og er stor fornøyd med den til nå. Jeg har skutt 250 leirduer skudd og den veklslet alt.Men jeg treffer bra med den også,den er veldig lett og behagelig :winke1: det som jeg likte med m2 var at det hadde opphøyd sikte skinne noe som gjøre den veldig oversiktelig.Den har veldig lite rekyl som er greit :D etter de 250 skudda så pusset jeg alt sammen og jeg ble overasket over hvor lite det var.jeg spurte også hvor ofte jeg skulle pusse den da jeg kjøpte hagla og de anbefalte ca.1000skudd men det gjore ingenting om jeg skjøt det tripelte av det:mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jeg liker beretta veldig godt:) har hatt flere forskjellige og ikke vært feil på noen av de. Beretta 686 er ei god hagle og skyte med, som tåler mye skudd. Er ikke sikker på om beretta har links halv auto.

Har i dag en beretta a400 xcel som jeg skyter med:) den har vekslet alt av ammo som jeg har prøvd på den:) det er en ganske stødig halv auto å skyte med, side. Den veier 3.5 kg.

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Om denne haglen i hovudsak skal brukest på banen vil eg anbefale ei O/U sporting hagle over ei halv-auto.

Ikkje det at det er noko galt med halv-auto på banen men ei O/U er ofte tyngre og meir stabil, og so er det ofte mykje plunder og fjas med halv-auto og leirdueskudd. Har erfart dette sjølv med ei hagle som vistnok skal "veksle all ammo" og har no gått over til O/U.

 

Om du velger O/U så vil eg annbefale og sjå på Beretta 682 og Browning B725 sporter i tillegg til dei du nevnte.

Kan og nevne Fabarm og Antonio Zoli som skal være gode hagler.

Link to comment
Share on other sites

Ta deg en tur rundt å klå å kjenn på forskjellige hagler..kjenn hvordan dem er å montere,balanse osv...

 

Jeg endte opp med å bestille en Browning B725 Sporter. For meg var det børsa jeg fikk skikkelig "godfølelsen" med.

Jeg kikka også på Blaser F3 supersport og Beretta 682 Gold E Sporting.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...