Jump to content

Kimber Classic i 358 Win


peders

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Da er utgangspunktet kommet i hus.

Flott børse med flott stokk.

Smekker kassa med Kontrollert mating og M70 sikring fra fabrikk.

Justerbart avtrekk som er helt nydelig sammen med den brede avtrekkeren.

Dette blir ei flott børse med litt kraftigere pipeprofil.

 

normal_IMG_5893.JPG

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 1 month later...

Det nærmer seg med små skritt nå.

Litt vingling i en periode men jeg regner med å ha denne her ferdig rundt jultider.

Ikke helt bestemt med løpsprofil ennå. 45 cm, medium grov med fluting er fristende.Vi får se.

Jeg tror stokken også får en oppgradering med edeltreavsluttning og ny oljefinish.

 

Har helt på tampen snust litt på 338 Fedral, men klarer ikke å se den helt store fordelen fremfor 358 Win.

 

Eneste minuset med hele prosjektet er at børsa går fantastisk bra som 7-08. Feller elg og hjort gjør den også :evil: Pokker :mrgreen:

 

Jeg skal måle maks lengde og komme tilbake

Link to comment
Share on other sites

Nydelig rifle! Jeg vet noen av disse er vanskelige å få til, men har du en som går og avtrekket er bra, er jo alt topp! Sikkert greit å ha et kaliber som ankrer elgene på plassen, men jeg har fått litt avsmak fra 358 Win da vomma sprakk på alle elgene uansett hvor man traff da en på laget hadde en slik. Det var kulevalget sin feil, hornadykula så ut som en femkroning etterpå, og man fikk ikke gjennomskyting på kalv engang.

Ellers synes jeg hele løpsbyttehysteriet har tatt litt av. Jeg synes sauerene mine er gode våpen, men jeg ville heller hatt de med fast pipe. Jeg har fått ødelagt en DFS sesong pga olje mellom løp/ løpsinnfestingsproblematikken, og er livredd hver gang jeg skal olje inn løpet på jaktrifla. jeg går ut fra at Heen systemet også er utsatt for dette problemet. Derfor skjønner jeg ikke helt hvorfor du skal forandre på noe som virker...

Link to comment
Share on other sites

Har du tenkt tanken på løpsbyttesytem, eller er det ikke praktisk mulig å lage det på Kimberkassene?

 

Som Yhaug skriver er den planlagt med moffe.

Men den går så inni hel..te bra fra fabrikk med 7-08 løpet.

Jeg har hatt noen Kimbere tidligere, og alle har gått bra, men denne her tar kaka :wink:

 

Jeg fikk seks elger sist høst selv med en sako i 358 Win og i motsetning til erfaringene over, så var alle disse slaktene pent behandlet, den ankret dyrene på stedet og skuddreaksjonene var helt topp.

For meg er 358 Win og 9,3*57 nær det optimale på storviltjakt der holdene er 0-200 meter (jeg regner da ikke med 450 i boltrifle som er og forblir nummer 1 for meg)

Link to comment
Share on other sites

Yhaug: Ser at jeg nok bør begynne å lese hele tråden hver gang, og lover at det ikke skal gjenta seg :oops:

 

 

peders:

driver å tenker litt på enten 338F eller 358 win i min. Har litt inntrykk av at 338F har ett større fokus, mulig det kommer av at den er nyere.

Sånn litt på siden, hva har du foret 7-08 med, regner med at det er hjemmeladet?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...