Jump to content

Innskyting av 22WMR løp?


Mas-36

Recommended Posts

Da har jeg endelig fått meg ett løp i dette kaliber til min CZ og det er montert. I morgen blir det en tur på banen og jeg lurer litt.

 

Må disse løpene skytes inn på samme måte som andre kaliber med mantlet ammunisjon? Eller er det mere som LR løp der det bare er å fyre på. Bør de pusses som vanlig eller som med 22LR løp?(Jeg pusser aldri min 22lr i løpet bare så det er nevnt)

 

Håper på svar.

Link to comment
Share on other sites

har ikke skutt/brekt inn cz22wmr løpet mitt. tørrpuss godt før skyting og nytt løp kan inneholde seigt lagrings fett.etter hvær skyting dra gjennon med oljet bronsebørste 6-8 ganger,så rene filler til det er rent og tørt,så settes løpet inn med olje innv mot rust etc. ny tørrpuss før skyting i gjen, osv osv...sånn gjør jeg det og det funker fint.

blir spennende å høre hvilken ammo pipa di liker.

både cci,federal,rws går fint i mi børse. dårlig

avtrekk og pipe som ligger an mot stokken var problem på cz 452 american børsa mi, men vet ikke om cz modellen du har er forbedret på disse områdene. yodave avtrekkerkit og puss av løpskanal slik at pipa blir skikkelig fri fra treverket er kosejobb som er vel verdt innsatsen.

Link to comment
Share on other sites

Du følger vanlig riflepuss altså i din. Høres jo fornuftig ut.

 

Har en CZ 455 Varmint. Løpet ligger fritt og avtrekket er justert og behandlet og ble veldig godt om enn ikke så lett som jeg ville ha det. Men uten kryp og tull samt bryter klart og lett på 1250gram i følge børsemakeren som gjorde jobben.

 

Ja skal bli spennende å prøve div ammunisjon i den. Men pga bilbytte og kjøp av løp ble det bare penger til en type ammunisjon i første omgang. :trist:

Link to comment
Share on other sites

Da er skytinga over for i dag. 40 skudd ble skutt på 50meter med lett sidevind. Fikk ikke de helt tette samlingene men det kan være pga nytt løp og ikke heldig med ammunisjonen. Beste samling var 17mm dårligste 45mm(de 2 første seriene) men de alle fleste lå på rundt 30mm +/- 2mm.

 

Løpet ligger nå å koser seg med olje før videre puss.

Link to comment
Share on other sites

anbefaler deg å prøve cci gamepoint,hp,rws også ,dei går vanligvis godt i cz. eneste ammo jeg ikke har prøvd selv er nettopp den fra remington som du har testet,samt winchester.

Link to comment
Share on other sites

Ja det er viktig :) Jeg har ei ny CZ 452 i 22 WMR stående i skapet som står på vent til det er mulig og få tak i mark så den kan markes før bruk :) Tar lang tid og slanke en orm ned til 22 cal også så sikkert like greit og vente på at tela i bakken er borte så det er mulig og få tak i mark :-)

Link to comment
Share on other sites

Orming er gammeldags. En bønn til Allah og Mohammad virker mye bedre.

 

Men tilbake til virkeligheten.

 

Skal prøve litt forskjellig av utvalget hos J&F på Gjøvik. De hadde RWS og div utvalg fra CCI pluss den V-max saken fra Remington på lager så jeg sist jeg var innom. Bare jeg får tid og penger til ammo kjøp igjen. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

22 wmr er veldig viktig å orme skikkelig før du tar den ut på jakt, ellers blir den som en 22 lr.

Toaal her på forumet har en orme-pool med orm fra 6 mm til 12 mm.

Hør med han om ikke han kan slanke en ned til 22 cal.

 

Denslags mumboojumbooo, var vel grunnen til at noen smarte fant ut at ved å ta ei vanlig pusse/skosnor, og kalle den boreSNAKE. Ville gjøre dem rike :D

Link to comment
Share on other sites

22 wmr er veldig viktig å orme skikkelig før du tar den ut på jakt, ellers blir den som en 22 lr.

Toaal her på forumet har en orme-pool med orm fra 6 mm til 12 mm.

Hør med han om ikke han kan slanke en ned til 22 cal.

*kremt, KREMT!* orming er forbeholdt HAGLER. /smekk over lanken :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...