Jump to content

"Kinkig" spørsmål ang Dan Wesson


Recommended Posts

Jeg lurer på lovligheten rundt det å lage en løpskappe til en Dan Wesson revolver. Disse ble jo opprinnelig produsert med utskiftbart løp og løpskappe i forskjellige lengder. Det jeg da lurer på er om det er lovlig å lage en ekstra løpskappe med innebygd weaver skinne og eventuellt rørlignende hulrom for løpsvekter.

Jeg blir da beholden det løpet og løpskappen som var med da jeg kjøpte den, det blir altså ingen forandring på løpslengden eller metoden dette er festet på. Det er festet med en strammemutter ved munning, da løpet er gjenget der, samt at det er skrudd inn i revolverens ramme. Den nye løpskappen blir festet på akkurat samme måte som den orginale, det vil si at den står i spenn mot revolverens ramme.

Jeg skal lage en papirtegning av den nye løpsrammen, og spørre en jeg kjenner om han kan lage en 3D cad tegning på data av denne slik at den kan kjøres i cnc maskin. Løpskappen skal så blåneres.

Så, er dette noe som er lovlig å gjøre?

Link to comment
Share on other sites

Min orginale løpskappe måler 8 tommer i lengden og har luftehull.

 

Det kan ta noe tid før det blir tegnet. Det kan tenkes at det skulle gå an å finne ett lite firma som ikke er opptatt med å kjøre ut store serier av maskindeler og høre om de er villige til å kjøre en serie på foreksempel 5 stykker. Kan jo hende at det er flere som er vil ha?

PS:

Min er i kaliber .357 jeg tror ikke at .44 magnum utgaven har samme mål på løpskappen.

Link to comment
Share on other sites

Da regner jeg med at det er en med 8" løp du har. Da er kappen noe kortere, for løpet er fra sylinder front, men mantel fra rammefront.

DW mod 15 kom med 2,5 - 4 - 6 -8 - 10 - 12 og 15 tommers løp. Jeg har aldri sett de to siste her i riket, men hatt, eller sett ganske mange av de andre.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...