Jump to content

Custom M98 .308 - Magasin løsning


lamus

Recommended Posts

Har gjennomført relativt massiv ombygg av M98.

 

MEN mangler løsning for å modifisere til løse magasiner.

 

Skulle kjøpe fra CDI i USA, slik at jeg kunne bruke AI magasiner, men dette har Homeland Sequerety satt en ffektiv stopper for...

 

Er det noen som vet hvor jeg kan finne god løsning til M98?

Link to comment
Share on other sites

Hvis du skal bruke så massive magasiner som AI så kan du jo vurdere samme løsning som gamle skarpskytterifla til forsvaret, som var en ombygd mauser som tok ag3-magasin. Billige magasin med relativt lett tilgang til.

 

NM149, tenker du på? Det var bare noen modeller som brukte AG-magasin, vanlige varianten hadde vel standard fast magasin.

 

Må fjerne en del gods fra kasse for å få det langt nok opp til å mate. Det er litt for bredt til at det kan skyves rett oppi.

Husk også at G3/AG3-magasin har ustikkende biter for å stoppe mot magasinbrønnen, stokken kommer i veien for dem.

 

Jeg vil påstå at FN FAL/L1A1 SLR eller M14/M1A-magasiner er en langt bedre løsning. Både fordi det er mye enklere å lage en magasinutløser for dem (vippende arm, kontra AG som trenger en horisontal sak), samt at de er tynnere.

 

Problemet er at med alle tre typene blir det fort vanskelig med lengre kuler. Jeg har et par AG og FAL-magasin liggende, og vi snakker VELDIG lite klaring med NM60. Blyspiss og tyngre kuler kan en bare glemme med én gang.

 

[edit]Ved nærmere ettertanke hadde vel standardversjonen uttagbart magasin.. men ikke AG3.[/edit]

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...