Jump to content

Hærkila viper dress


Bluto

Recommended Posts

Hei, har nettopp kjøpt denne, men er ny som skogsjeger - så har ikke mye erfaring, men har brukt ulikt jaktutstyr på sjøen i 10 år.

 

Virker støysvak og slitesterk med gode tekniske løsninger, den er uten hette, og har stramming i buksene nederst, så jeg vil tro du kan få buksene utenpå støvlene.

Så et tilbud hos Winge våpen til kr. 5 000.- for bukse/jakke - og fikk samme tilbudet hos Våpensøilen i Bergen - som del av et større innkjøp.

 

HAr vært på prvetur med dressen og er foreløpig godt fornøyd.

 

Buksene passer best til bukseseler.

 

Lykke til.

 

Mvh

 

Jon

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

relativt lydløs, og mye mer støysvak en gore tex skalljakke

 

Har nå prøvd den ut noen uker.

 

Dressen er varm, så jeg bruker Brynje kunststoff netting under jakken, og ikke under buksen.

 

Vindtett og god utlufting når det trengs.

 

Foreløpig er jeg veldig godt fornøyd.

 

Mvh

 

Jon

Link to comment
Share on other sites

OK, skal sjekke litt nærmere. Står mellom denne eller Dovrefjell Hunter vision. Har hatt en Dovrefjell dress i 6 år, lydløs å varm. Minuset er at jakka er for tung/varm samt at buksa også ikke egner seg for lengere marsjer. Ser at Viper jakka er kort, noe jeg absolutt ser på som en fin ting mtp. at fjellduken alltid kommer på når jeg sitter på post. Men det er hvor støysvak som veier mest nå når jeg skal gå i innkjøp av en ny dress.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...