Jump to content

Bushnell Elite 6500 2.5-16x42 Tactical


helnudsen

Recommended Posts

Hei folkens

 

Har noen av dere erfaring med Bushnell kikkerter og da spesielt Bushnell Elite 6500 2.5-16x42 Tactical?

Her lett på nettet etter et godt tilbud på optikk til selskyting og kom over denne;

http://www.sportsmanguncentre.co.uk/product/174b0acb9e0dca1852949683/Bushnell+Elite+6500+2-a-8-f-35-16x42+Tactical/

 

Skal monteres på en mauser 308

 

Mvh Helge

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hatt denne, bare i en litt høyere forstørrelse. Drittkikkert vil nå JEG si.. Så den ble solgt! Ekstremt ulklar på høyere forstørrelse og var elendige klikk...

 

Utseendemessig var den helt lik som den du har linket til, men min hadde paralellaksejustering på siden.

 

Se heller på 4200-serien. Hakket billigere, men skal visst ha bedre glass sies det! Evt; ta et annet merke ;) Leupold f.eks.

Link to comment
Share on other sites

Kikkerten er god nok til de fleste, og optikken er ikke så dårlig som alle vil ha det til. (Men er på ingen måte topp optisk, bare god.)

Når det er sagt, det betinger at du mottar et godt eksemplar - noe variasjon på kvalitet.

Se heller på de med FFP og 0.1 klikk, men da er du oppe i en prisklasse der det er flere produsenter å velge mellom. (9-10 K)

Link to comment
Share on other sites

Sier det samme som ovenstående.

Jeg hadde en slik(med fine multi x og side fokus) på elgrifla i 2 sesonger til jeg kjøpe en Zeiss Victory for å ha noe bedre på kveldspostering. Selvsagt er Zeissen klarere , men jeg likte justeringene bedre på Bushnellen.

Bushnellen ble så satt på ei trosterifle i 22-250 hvor den passet godt, men i savnet etter større forstørring og bedre klarhet på topp ble den solgt for å finansiere en Sightron SIII i 6-24X50CM. Den ble en klasse eller to opp, men det er prisen og.

 

Svenskene diskutere 6500 http://forum.robsoft.nu/viewtopic.php?f=31&t=57195

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...