Jump to content

Presse fra 8X57R til 7X57R Noen som har erfaring??


Gubben i bua

Recommended Posts

Noen her som har erfaring/prøvd å presse om 8X57R hylser ned til 7X57R?? Ser at skuldra på 8mm hylsa sitter noe lenger fram enn på 7mm. Ellers er de like å se til. :D Har en del 8mm hylser som jeg veldig gjerne skulle fått presset om. Ellers er jeg interessert hvis noen har 7X57R hylser til overs !!!

Link to comment
Share on other sites

Har ikke presset om akkurat den, men mange andre tilsvarende. Tror ikke det blir noe problem så lenge du gløder (ikke direkte gløder, men varmer) hals og skulder før ompressing. Skal du bruke ei FL (helpresse)-die? Ellers vil jeg på det varmeste anbefale deg å halspresse hylsene etterpå - da holder de lenge og du får god presisjon.

Link to comment
Share on other sites

8x57IRS går jeg ut i fra..

Ja jeg har testa, og det funka dårlig. Hvis hylsene er nye og du gløder godt kan det muligens hende at det går. Problemet er at fordi du setter skuldra en del tilbake flytter du overgangen skulder/hals inn i halsregionen, og det blir en bruddanvisning i godset, en millimeter eller så inn på halsen.

Jeg testa fire-fem engangsskutte Normahylser, og bruddanvisninga var så tydelig at det var helt uaktuellt å i det hele tatt lade de hylsene. Jeg kløyva halsen for å sjekke og det så aldeles ikke bra ut.

Prøv da vel . Anbefaller å gløde før og etter.

 

444Marlinhylser der i mot funker fint. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...